برداشت پاچ باقلا در استان گیلان آغاز شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان از آغاز برداشت پاچ باقلای پاییزه در سطح ۷۱۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری استان خبر داد و گفت: پاچ باقلا به عنوان کشت دوم پس از برداشت برنج مورد بهره برداری قرار گرفته و همچنین در اراضی پشته کشت می شود.

برداشت پاچ باقلا در استان گیلان آغاز شد

به گزارش مملکت آنلاین، صالح محمدی از آغاز برداشت پاچ باقلای پاییزه در سطح ۷۱۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: انتظار می رود حدود ۲۹ هزار تن پیله تر با ارزش اقتصادی ۸۷۰ میلیارد تومان در کشت پاییزه پاچ باقلا برداشت شود.

وی افزود: استان گیلان تنها استان تولید کننده پاچ باقلا در کشور بوده و همه ساله این محصول در فصل بهار و فصل پاییز در همه شهرستان‌های استان کشت می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: کشاورزان گیلانی از شهریورماه اقدام به کشت پاییزه پاچ باقلا در اراضی شالیزاری و پشته کرده و برداشت محصول پاییزه از نیمه مهرماه در استان آغاز می‌شود.

محمدی، مناطق عمده تولید این محصول را شهرستان‌های رشت، تالش، آستانه اشرفیه و ماسال معرفی کرد و افزود: کشت پاچ باقلا نقش مهم در تامین پروتئین گیاهی، اصلاح خاک و تثبیت ازت به دلیل رابطه همزیستی با باکتری ریزوبیوم دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر