«پس چه کسی نامزد توپ طلا نشده؟» اولین سوالی که به ذهن آلمانیِ شوخ رسید

برای نمایش بازگشت باشگاه لیورپول به ریشه‌های افتخار خود، هیچ نشانه ای نمادین‌تر از قهرمانی آنان در لیگ قهرمانان نیست اما «یورگن کلوپ» معتقد است نامزد شدن هشت بازیکن این تیم برای فتح توپ طلای سال ۲۰۱۹ نشانه دیگری از بازگشت این باشگاه به روزهای اوج است.

«پس چه کسی نامزد توپ طلا نشده؟» اولین سوالی که به ذهن آلمانیِ شوخ رسید

به گزارش مملکت‌آنلاین، هفت نفر از بازیکنان لیورپول برای بردن معتبرترین جایزه انفرادی دنیای فوتبال خواهند جنگید و «ویرجیل فن دایک» امیدوار است تا همچون «لوکا مودریچ» به سلطه دیرینه «لیونل مسی» و «کریستیانو رونالدو» برای فتح این جایزه پایان دهد.

با توجه به اینکه از سال ۲۰۰۸ تاکنون همواره یکی از ستاره‌های بارسلونا و رئال مادرید این جایزه را تصاحب کرده‌اند، این افتخار بسیار چشمگیر محسوب می‌شود؛ به استثنای «پاول ندود» و «آندری شوچنکو» که به ترتیب در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ موفق به کسب این جایزه شدند، از سال ۱۹۹۸ تاکنون همواره این جایزه نصیب یکی از بازیکنان شاغل در ۲ باشگاه بزرگ اسپانیا شده است.

فن‌دایک پس از «فابیو کاناوارو» که در دوران حضور در رئال در سال ۲۰۰۶ این جایزه را برد، می‌تواند نخستین دفاع وسطی باشد که توپ طلا را به خانه می‌برد؛ زمانی که لیورپولی‌ها در سال ۲۰۰۵ قهرمان لیگ قهرمانان شدند، تنها سه بازیکن شامل «استیون جرارد»، «جیمی کرگر» و «لوئیز گارسیا» در جمع نامزدهای توپ طلا حضور داشتند.

در این بین کلوپ در این خصوص اظهار داشت: آیا این موضوع شاهدی بر جابجایی قدرت در فوتبال اروپا است؟ نه به طور کامل.

وی ادامه داد: شنیدم که هفت نامزد داریم و اولین سوالی که به ذهن رسید این بود «پس چه کسی نامزد نشده است؟»

کلوپ در ادامه تاکید کرد: این موضوع اتفاق خوبی است؛ صادقانه بگویم در مورد این چیزها تجربه‌ای ندارم و نمی‌دانم این جور جوایز برای بازیکنان چه معنایی دارد اما می‌دانم زمانی که شما برنده می‌شوید اتفاق بزرگی است و اگر هم برنده نشوید چندان ناراحت کننده نیست؛ این نشانه خوبی است و بعد از عملکردی که فصل گذشته به نمایش گذاشتیم طبیعی است که چندین بازیکن در فهرست نامزدها داشته باشیم البته اگر کارشناسان این فهرست را تهیه کرده باشند.

سرمربی آلمانی قرمزهای آنفیلد در ادامه افزود: صادقانه بگویم وقتی نام من در فهرست نامزدهای بهترین سرمربی سال فیفا بود و در سوی مقابل هیچ بازیکنی از منچسترسیتی در تیم منتخب حضور نداشت، غافلگیر شدم؛ آیا این جوایز فقط به کسانی می‌رسد که در یک تورنمنت خاص موفق می‌شوند؟

برنده نهایی توپ طلای سال ۲۰۱۹ دوم دسامبر در پاریس اعلام خواهد شد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر