آخرین اخبار از حال و هوای ژاپن برای برگزاری المپیک/ انصراف برخی اسپانسرها از تبلیغات میدانی

حال و هوای کشور ژاپن این روزها بیشتر از هر زمان دیگری به المپیک نزدیک شده است اما همچنان تصمیم گیری ها برای نحوه برگزاری مسابقات با حضور تماشاگران و یا ممنوعیت آنها وجود دارد.

 آخرین اخبار از حال و هوای ژاپن برای برگزاری المپیک/ انصراف برخی اسپانسرها از تبلیغات میدانی

به گزارش مملکت آنلاین، کمتر از دو هفته دیگر تا شروع رقابت های المپیک توکیو 2020 باقی مانده است و این روزها کشور ژاپن تحت تاثیر برگزاری این آوردگاه جهانی و مهم است.

هنوز هم تعداد قابل توجهی از مردم این کشور به دلیل بیماری کرونا موافق برگزاری این بازی ها نیستند اما دولتمردان و مسئولان ورزشی ژاپن با وجود همه فشارهایی که روی دوش خود از سوی مردمانشان تحمل می کنند مصمم به برگزاری آن هستند.

در روزهای گذشته مسئولان برگزار کننده این رقابت ها اعلام کردند حضور هواداران در ورزشگاه ها ممنوع شده است. این موضوع واکنش های مختلفی را در توکیو و شهرهای مجاور آن داشته است.

امروز یکی از شبکه های خبری ژاپن در تلویزیون اعلام کرد که مسابقات بیسبال و سافتبال که محل برگزاری آن استان فوکوشیما است، با تعداد اندک تماشاگر برگزار می شود. این استان در قسمت شمالی ژاپن واقع شده و از شهر توکیو فاصله زیادی دارد. به جز توکیو که محل اصلی برگزاری رقابت های ورزشکاران است، 4 استان میاگی، فوکوشیما، شیزوکا و ایباراکی هم میزبان مسابقات هستند و گفته می شود در این 4 استان تعداد اندک هوادار مجاز اعلام شده است اما در توکیو و شهرهای مجاور آن که شامل ساپورو، چیگا و کاناواگا می شود حضور تماشاگر ممنوع است.

البته این اخبار مربوط به عدم یا تعداد اندک هواداران در برخی ورزشگاه ها باعث شده تا برخی از خبرنگاران که برای پوشش این مسابقات خود را آماده می کنند با سردرگمی روبرو شوند و نسبت به این تصمیمات برگزار کننده قابت ها پیام های منفی منتشر کنند.

حدود 11 هزار ورزشکار در این رویداد به رقابت می پردازند و در همین راستا تیم های شرکت کننده به مروز درحال ورود به ژاپن هستند. امروز نیز اولین گروه 18 نفره از ورزشکاران چینی به همراه همراهان وارد فرودگاه ناریتای ژاپن شدند.

مسئله مهمی دیگری که در پی ممنوع شدن حضور هواداران در المپیک  رخ داده انصراف برخی از اسپانسرهای این مسابقات از تبلیغات میدانی است. پیش از این اسپانسرهای غول المپیک در یک برنامه ریزی وسیع قصد داشتند از روز اول مسابقات تا پایان با تهیه دفترچه های تبلیغاتی و بنرها و پوسترهای ویژه ای که تدارک دیده بودند از این آوردگاه جهانی به نفع خود استفاده کنند اما ممنوعیت حضور تماشاگر در مسابقات باعث شده تا برخی از این شرکت ها از تبلیغات وسیع میدانی انصراف دهند. یکی از این شرکت ها تویوتا است. این شرکت از اسپانسرهای اصلی المپیک هم به شمار می رود اما امروز اعلام کرده تبلیغات میدانی به شکلی که قبلا برنامه ریزی کرده نخواهد داشت.

مسابقات المپیک توکیو 2020 از اول مرداد آغاز می شود. کاروان کشورمان با 66 سهمیه در این رویداد بزرگ جهانی حضور خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر