در حد دیاباته و رسن بیاورید، اگر کسی انتقاد کرد

مدافع قرمزها با انتقاد از کسانی که به بازیکنان انگ بی‌تعصبی می‌زنند می‌گوید چرا یک نفر از آنها دست مجتبی محرمی را نگرفت؟

در حد دیاباته و رسن بیاورید، اگر کسی انتقاد کرد

به گزارش مملکت‌آنلاین،  شجاع خلیل‌زاده در گفت و گویی  پرده از ماجرای نگران کننده‌ای برای هواداران استقلال و پرسپولیس برداشت. هفته‌هاست شایعاتی مطرح شده مبنی بر اینکه با توجه به اوضاع خراب مالی دو باشگاه، بازیکنان نامی سرخابی می‌خواهند کوچ کنند. به ویژه بعد از شایعه محرومیت دو باشگاه از نقل و انتقالات، این نگرانی هواداران جدی‌تر شد. شجاع هم رک و پوست کنده در این باره چیزهایی می گوید.

شجاع پرونده قهرمانی پرسپولیس بسته است؟ با خوشحالی‌تان بعد از بازی فولاد؟

بله، یک مساوی هم بگیریم قهرمانیم. یکجورهایی قهرمان شدیم و به خاطر همین بعد از بازی فولاد در رختکن جشن گرفتیم. یک سال و دو سه ماه سختی کشیدیم که به قهرمانی برسیم. تلاش‌های ما خدا را شکر به ثمر نشست. این قهرمانی را تقدیم به هوادارانی می‌کنیم که جایشان خالی است.

در جشن‌تان همه عدد 4 نشان می‌دادید...

بله 4 مال پرسپولیس است.

استقلالی‌ها می‌گویند 4 به خاطر 4 برد متوالی در شهرآورد، تا ابد برای آنهاست.

نه، ما که خیلی وقت پیش آن عدد 4 را گرفتیم و مال خودمان کردیم. در شهرآورد 4 تا به استقلال زدیم. حالا هم که چهار بار متوالی قهرمان لیگ برتر شده‌ایم. اصلا گفتن ندارد، 4 مال پرسپولیس شده و تمام. البته این را بگویم استقلالی‌ها همیشه برای ما قابل احترام بوده‌اند. اینها هم کری خوانی‌های فوتبالی است.

در فضای مجازی همچنان حملاتی به قهرمانی پرسپولیس می‌شود و حتما خودت بخشی از آنها را دیده یا شنیده‌ای.

متاسفانه یک مشت بچه این صفحات مجازی را می‌گردانند. اینها هوادر واقعی نیستند، هوادار الکی هستند و دنبال کاسبی خودشان. مگر می‌شود تیمی 4 بار متوالی قهرمان شود و حقش نباشد؟ ما سختی کشیدیم که به قهرمانی رسیدیم. تیم یکدل و متحد بود. حرف‌ها و تهمت‌هایی هم که می‌زنند اصلا مهم نیست. مهم این است پرسپولیس قهرمان شده. حالا اینکه می‌خواهند قهرمانی ما را لوث کنند منتهی هواداران واقعی می‌دانند حق ما قهرمانی بود. دیگر اختلاف امتیازی تکلیف همه چیز را روشن کرده.

شنیده ایم بعضی بازیکنان شما می گویند کلا فوتبال ما شده بهانه گیری. حالا اگر استقلال هم در صدر بود شاید بعضی پرسپولیسی ها این بحث ها را می کردند. قبول داری این فضا کلا خوب نیست؟

شما به قهرمانی رئال یا لیورپول نگاه کنید. حتی تیم‌های دیگر برایشان تونل قهرمانی می‌زنند. این فرهنگ است. ما تا الان هیچ بهانه‌ای نیاوردیم. اگر پنجم جدول هم بودیم همین حرف‌هایی را می‌زدیم که الان در صدر هستیم. متاسفانه دیگر شروع کنند این بحث ها بودند. یک روز می گویند اینطوری است، یک روز می گویند آنطوری است و دیگر همه فهمیده اند کلا چه خبر است. فارغ از این بحث ها تیمی قهرمان می شود که زحمت می کشد. ما زحمت کشیدیم و قهرمانی را به تقدیم به هواداران می کنیم. امیدوارم این پرسپولیس قهرمان فصل بعد هم حفظ شود.

الان این ماجرای محرومیت پرسپولیس از نقل و انتقالات جدی است یا نه؟

ببینید باشگاه به برانکو بدهکار است. برانکو این پرسپولیس را ساخته. او شروع کننده همه چیز بود. جواب برانکو را باید اینطور بدهند؟! او زحمت کشیده است. روز و شبش را برای پیشرفت پرسپولیس گذاشت. توانست این تیم را بسازد. امیدوارم که پول برانکو را بدهند. وظیفه باشگاه است که حق برانکو را پرداخت کند. برای باشگاه خیلی زحمت کشید.

شجاع خیلی از هوادران استقلال و پرسپولیس نگران هستند مبادا محرومیت قطعی شود و بازیکنان کلیدی هم بروند. این نگرانی به جاست؟

فکر می‌کنم الان باشگاه استقلال و پرسپولیس حدود 300،400 میلیارد تومان بدهی دارند. متاسفانه بازیکنان خارجی به استقلال و پرسپولیس  می‌آیند که در حد این دو باشگاه نیستید ولی می‌بینیم با آنها قرارداد بسته می‌شود. شما بازیکن خوب بیاور اگر کسی انتقاد کرد؟ در حد شیخ دیاباته و بشار بیاورند، پول خوب هم بدهند، معلوم است می‌ارزد نه اینکه با دلالی بازیکن بیاورند و طرف چند وقتی باشد و بعد برود. من یک مثال بزنم. الان مهدی ترابی به پرسپولیس آمده و عالی است. پیشنهاد خارجی خوب هم دارد. چرا باید به خاطر مسایل مالی از پرسپولیس برود؟ همان پولی که می‌خواهید به بازیکن درجه چند بدهید، به همین مهدی ترابی بدهید. می‌روند بازیکن می‌آورند با حقوق 500 هزار یورو یا دلار. شما که پول دارید همین امثال ترابی را نگه دارید. همین جوان های خودمان را حفظ کنید. در تیم رقیب ما هم این مشکل هست. دیدید بازیکن خوب استقلال هم به خاطر مسایل مالی می‌روند. بعد بعضی ها می‌آیند می گویند فلان بازیکن غیرت و تعصب نداشت و رفت. شما جواب بازیکن و خانواده اش را می‌دهی؟

شجاع می‌دانیم امسال نسبت به مسایل مالی گلایه داشتی و یکجورهایی چون زود قرارداد بستی، شاید فکر کردی سرت کلاه رفت.

من سرم کلاه نرفت چون دلی با استقلال قرارداد بستم. با ادا و اطوار می‌توانستم پول بیشتر بگیرم ولی با دلم ماندم. همیشه گفتم و باز هم می گویم اگر مشکلی پیش آمد و از پرسپولیس رفتم هوادار ناراحت نشود. شرایط زندگی سخت شده. مردم هم واقعا اوضاع بدی دارند. از طرفی هم حق دارند. کرونا و هزار گرفتاری و مشکل آمده. فوتبالیست هم به این فکر می‌کند که عمر فوتبالش کوتاه است. بازیکنی که رباط پاره کند کسی اسمش را هم نمی‌آورد.

 در هفته‌های اخیر خیلی شایعه شده که بازیکنان کلیدی استقلال و پرسپولیس ساز جدایی را کوک کرده‌اند و حتی تابستان سیاهی برای دو باشگاه در پیش است.

راستش را بگویم؟ خیلی ها می‌خواهند برود. حق هم دارند. چرا؟ بازیکنان زیر فشار زیادی هستند. پولی هم که نیست. همه دارند با جان و دل بازی می‌کنند. شما به قراردادهای فوتبالیست‌ها در کل دنیا نگاه کنید. آنها همیشه پول خوبی می‌گیرند. فوتبال در زندگی مردم مهم است. با یک قهرمانی یا یک صعود دل مردم چقدر شاد می‌شود؟ با قهرمانی پرسپولیس واقعا 40 میلیون نفر خوشحال می‌شوند. از چند سال پیش مدام می‌گفتند فوتبالیست میلیاردی می گیرد میلیاردی می‌گیرد. من از شما می پرسم الان وضعیت بازار ماشین چطور است؟ یک  پژو 207 بخرید باید 300 و خرده ای میلیون بدهید. به قشر ضعیف هم خیلی فشار می‌آید. ما بازیکنان هم مشکلات خاص خود را داریم. می‌دانیم مردم هم به فوتبال دلخوش هستند ولی چرا بازیکن نباید حقش را بگیرد؟ در زمین بازی می کنیم ولی برای گرفتن حق و حقوقمان باید کلی التماس کنیم. اگر مشکلات مالی حل نشود طبیعی است بازیکن دنبال زندگی خود برود. ببخشید من شجاع خلیل زاده گنده تر از مجتبی محرمی هستم؟ محبوب ترین بازیکن پرسپولیس بود. الان آقا مجتبی کجاست؟ همین هایی که به بازیکن انگ بی تعصبی می‌زنند، یکی رفته دست آقا مجتبی را بگیرد که اینقدر برای پرسپولیس زحمت کشید و الان مشکل دارد؟

و سوال آخر درباره عکسی است که سال قبل با سروش رفیعی و جام قهرمانی گرفتید. این بار هم می خواهید با جام بخوابی و عکس بگیری؟

بله، انشالله جام را بدهند و آن را ضد عفونی کنیم و از همین عکس ها بگیریم. البته برای هواداران امسال سورپرایز جدید دارم.

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظر