برخورد خشن علیرضا دبیر با کشتی‌گیر اخراج شده!

رییس فدراسیون کشتی با اشاره به گاف سجاد غلامی کشتی گیر آزادکار کرجی گفت: به طور حتم این کشتی گیر را یک تا دو سال از رقابت ها محروم می کنم.

برخورد خشن علیرضا دبیر با کشتی‌گیر اخراج شده!

به گزارش مملکت آنلاین، علیرضا دبیر شامگاه یکشنبه در مراسم تجلیل از مدال آوران رقابت های قهرمانی جهانی صربستان که در کرج برگزار شد، با اشاره به رقابت های جهانی کشتی آزاد، افزود: در تاریخ کشتی ایران چنین تیمی نداشتیم.

وی اظهار داشت: هفت سال تا هشت سال عضو تیم ملی کشور بودم ولی مثل ۲۰۱۲ چنین تیم ملی نداشتیم؛ شاید قدیم ها بوده ولی از روزی صحبت می کنم که فدراسیون کشتی را تحویل من دادند که کشتی آزاد نهم دنیا و کشتی فرنگی یازدهم دنیا در سال ۱۳۹۸ بود.

رئیس فدراسیون کشتی درباره اشتباه کشتی گیر کرجی توضیح داد: در گاف امروز سرمربی مقصر نبود و کشتی گیر کرجی به دروغ  به دکتر تیم گفته سرم بزنم؛ این دومین یا سومین گاف سجاد غلامی است و یک تا ۲ سال او را محروم می کنیم. وی باعث شد پرچم کشورمان امروز همانند کشتی فرنگی بالا نرود و سر یک دروغ این کشتی گیر، علیرغم اینکه دوپینگ هم نکرده، دوپینگی اعلام شد.

وی اظهار داشت: طبق قانون اتحادیه جهانی، کشتی گیر هر سوزنی که وارد دستش می شود اعلام نکند دوپینگی اعلام می شود.

رییس فدراسیون کشتی گفت: در این شرایط بحرانی که غبارآلود و خیلی سخت است این مدال می توانست جامعه را تسکین دهد و آرام کند و کشتی آزاد می توانست قهرمان شود ولی در هر صورت مهم کشتی بزرگسالان و طلای المپیک است و نقره و برنزش هم ارزشی ندارد و باید تلاش کنند که طلای المپیک داشته باشیم.

دبیر افزود: در ورزش، طلای المپیک بالاترین چیزی است که ارزش دارد و به کشتی گیری طلای المپیک می دهند که شش دانگ باشد و اگر یک اشتباه بکند این مقام را از دست خواهد داد و بزرگانی همچون مرحوم تختی، موحد، خادم، گرایی، سوریان و حسن یزدانی که طلای المپیک گرفته اند افرادی هستند که شش دانگ هستند.

دبیر گفت: پولی می گیریم که تیم به این رقابت ها برود؛ پول بیت المال و پول فروش نفت مردم و پول مالیات مردم است و همین نیست که دلار بگیریم که تیم اضافه کنیم و رفیق بازی کنیم و بابت ریالش باید در آن دنیا جوابگو باشیم.

مسابقات شانس مجدد پنج وزن دوم رقابت‌های کشتی آزاد زیر ۲۳ سال (امید) عصر امروز (یکشنبه) در حالی برگزار شد که غلامی باتوجه به تخلف پزشکی از ادامه رقابت کنار رفت.

در وزن ۸۶ کیلوگرم سجاد غلامی در دور اول با نتیجه ۱۵ بر ۶ مغلوب ترنت هیدلای از آمریکا شد و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال به گروه بازنده‌ها رفت.

وی با توجه به تخلف پزشکی در محل برگزاری مسابقات از سوی مسئولان برگزاری مسابقات دیسکالیفه شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر