تیم قلعه نوعی مدعی ماند / دربی اصفهان برنده نداشت / فولاد باز هم نبرد

هفته پنجم لیگ برتر با صعود گل گهر به رده دوم و تساوی دربی اصفهان همراه بود.

تیم قلعه نوعی مدعی ماند / دربی اصفهان برنده نداشت / فولاد باز هم نبرد

به گزارش مملکت آنلاین، هفته پنجم لیگ برتر پیگیری شد.

دربی اصفهان مساوی شد

ذوب آهن یک - سپاهان یک

در یکی از دیدارهای هفته پنجم بیست و دومین دوره رقابتهای لیگ برتر شامگاه امروز دوشنبه تیم های فوتبال ذوب آهن و سپاهان به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی یک به یک خاتمه یافت.

در این دیدار که با حضور تماشاگران اصفهانی برگزار شد ابتدا شهریار مغانلو در دقیقه ۲۳ موفق شد دروازه ذوب آهن را باز کند اما شاگردان مهدی تارتار اجازه ندادند با شکست به رختکن بروند و در دقیقه ۳۶ توسط آرمان قاسمی به گل تساوی دست پیدا کردند.

سپاهان با این تساوی ۸ امتیازی شد و اختلافش با پرسپولیس در صدر جدول به سه امتیاز رسید. ذوب آهن هم ۵ امتیازی شد.

صعود تیم قلعه نوعی به رده دوم

گل‌گهر سیرجان یک - ملوان صفر

در یکی از دیدارهای روز نخست هفته پنجم لیگ برتر شامگاه امروز تیم فوتبال گل گهر در ورزشگاه خانگی میزبان تیم ملوان بندرانزلی بود که جدال دو تیم در پایان با برتری یک بر صفر گل گهر به پایان رسید. اریک بایناما در دقیقه ۸۴ برای تیم سیرجانی گل زد.

شاگردان امیر قلعه نویی که قصد داشتند با کسب سه امتیاز این دیدار خانگی خود را به صدر جدول نزدیک کنند حملات زیادی را روی دروازه مهمان شمالی خود طراحی کردند اما نتوانستند از این حملات به گل برسند. تا این که در دقایق پایانی فشار حملات گل گهر کار خودش را کرد و اریک بایناما بازیکن جنجالی فصل گذشته دروازه حریف را در دقیقه ۸۴ باز کرد.

شاگردان مازیار زارع هم که بیشتر دقایق بازی تحت فشار حریف بودند در ضد حملات صاحب موقعیت هایی شدند اما نتوانستند دروازه محسن فروزان را باز کنند.

گل گهر با این پیروزی ۹ امتیازی شد و خود را به جمع تیم های بالای جدول رساند. ملوان هم با دو امتیاز در انتهای جدول باقی ماند.

برد نفت مسجدسلیمان در آبادان

صنعت نفت آبادان یک - نفت مسجد سلیمان ۲

دیدار تیم‌های صنعت نفت و نفت مسجد سلیمان در ورزشگاه تختی آبادان و با قضاوت یاسر همرنگ برگزار شد. نماینده آبادان در چهار هفته نخست لیگ بیست و دوم چهار امتیاز کسب کرده بود اما نفت مسجد سلیمان در این لیگ یکی از بهترین شروع‌های خود را داشته است.  این تیم تا کنون پنج امتیاز را کسب  و هفته پیش نیز در شهر مسجد سلیمان استقلال ساپینتو را متوقف کرده بود.
برای تیم میزبان در این دیدار احسان مرادیان، محمد طیبی، حسین ساکی، میثم تهیدست، رحیم آلبوغبیش، مهدی ممی‌زاده، سیدفاخر تهامی، شیریدین بابایف، حکیم نصاری، میرهادی میر جوان و امیرحسین فرهادی به عنوان نفرالت اصلی به میدان رفتند. 
در سوی دیگر رضا مهاجری سرمربی نفت مسجد سلیمان، سعید جلالی‌راد، مجتبی مقتدایی، علیرضا دغاغله، عقیل کعبی، سامان نریمان‌جهان، حسین شنانی، پیمان رنجبری، علیرضا دهقانی، مسلم مجدمی، میلاد باقری  و اسماعیل بابایی را به عنوان نفرات اصلی تیم راهی دیدار با برزیلی‌های آبادان کرد.
تیم صنعت نفت آبادان بازی را تهاجمی آغاز کرد و با شوت زیبای مهدی ممی‌زاده به گل رسید. ممی‌زاده این گل را در دقیقه  ۱۹ وارد دروازه تیم نفت مسجد سلیمان کرد.  
این نخستین گل شاگردان رضا  پرکاس در ورزشگاه خانگی خود بود که بازیکنان صنعت نفت آن را با سجده شکر در چمن ورزشگاه تختی جشن گرفتند. 
هر چند که نیمه نخست این بازی با برتری میزبان به پایان رسید اما شاگردان مهاجری در نیمه دوم عملکرد بهتری داشتند. بازی تهاجمی نفت مسجد سلیمان در دقیقه ۶۵ جواب داد و رضا دهقانی موفق به گلزنی شد. این گل پایان کار بازیکنان نفت مسجد سلیمان نبود بلکه آنان در دقیقه ۷۶ گل برتری را نیز وارد دروازه میزبان خود کردند. گل دوم نماینده مسجد سلیمان را پیمان رنجبری از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. 
 شاگردان مهاجری با این برد هشت امتیازی شدند و یکی از بهترین شروع‌های خود را در ادوار لیگ فوتبال ایران جشن گرفتند. تیم نفت مسجد سلیمان با هشت امتیاز بالاتر از استقلال تهران در رده پنجم رقابت‌های لیگ برتر  فوتبال ایران قرار دارد.

فولاد نکونام در خانه متوقف شد

فولاد صفر - مس رفسنجان صفر

ورزشگاه فولاد آره‌نا اهواز دوشنبه شب از ساعت ۲۱ میزبان نبرد فولاد و مس رفسنجان در هفته پنجم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور بود.

فولاد پس از دو تساوی در هفته‌های اول و دوم، در ادامه لیگ در هفته سوم و چهارم دو برد متوالی را به دست آورد و در بازی امشب به دنبال سومین برد متوالی بود.

در سوی دیگر مس رفسنجان هم با ۴ تساوی در ۴ بازی قبلی، در پی شکستن طلسم مساوی‌ها بود، اگر چه بازی در اهواز و خانه فولاد، قطعا کار شاگردان محمد ربیعی را می‌توانست سخت‌تر کند.

حضور لوسیانوپریرا مهاجم برزیلی سابق فولاد که در فصل جدید به تیم مس رفسنجان پیوسته است، سبب شد تا شیمبای سابق فولادی‌ها با تیم سابقش روبرو شود. فولادی‌ها قبل از بازی از این مهاجم برزیلی تقدیر کردند تا خاطرات پریرا در اهواز زنده شود.

بازی در حالی آغاز شد که حسن اکرمی با کمک‌های علی احمدی و محسن بابایی قضاوت مسابقه را برعهده داشت.

مسابقه در نیمه اول با وجود تلاش دو تیم برای رسیدن به محوطه جریمه همدیگر، سرد دنبال شد و به جز چند موقعیت، فرصت خطرناکی روی دروازه فولاد و مس رفسنجان به وجود نیامد تا کریستوفر کنت و حامد لک، یک چهل و پنج دقیقه آرام را سپری کنند و نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.

بازی در نیمه دوم پرهیجان‌تر دنبال شد و فولادی‌ها که در خانه نمی‌خواستند بدون برد از زمین خارج شوند، با فشار بیشتر روی دروازه مس، به دنبال باز کردن دروازه لک بودند، فشاری که هر چه دقایق بازی می‌گذشت، شدیدتر می‌شد.

در دقیقه ۵۲  در حالی که توپ در زمین رفسنجان بیشتر در گردش بود، پرتاب ترقه برخی هواداران فولاد سبب شد تا اکرمی بازی را متوقف کند و به رختکن برود و پس از دقایقی با آرام‌تر شدن جو استادیوم، مسابقه از سر گرفته شود.

در ادامه با وجود خیمه زدن فولاد پشت محوطه جریمه مس، حملات شاگردان جواد نکونام بی نتیجه بماند و در نهایت نبرد فولاد و مس رفسنجان با تساوی بدون گل به پایان رسید.

فولاد با این تساوی ۹ امتیازی شد و در رده دوم باقی ماند و در سوی دیگر مس رفسنجان هم با پنجمین تساوی متوالی ۵ امتیازی شد و در رده یازدهم قرار گرفت.

جدول رده‌بندی (بدون احتساب دیدار استقلال - پیکان)

  • ۱. پرسپولیس: ۱۱ امتیاز
  • ۲. گل‌گهر: ۹ امتیاز
  • ۳. فولاد: ۹ امتیاز
  • ۴. سپاهان: ۸ امتیاز
  • ۵. نفت مسجد سلیمان: ۸ امتیاز
  • ۶. استقلال: ۷ امتیاز (۴ بازی)
  • ۷. پیکان: ۷ امتیاز (۴ بازی)
  • ۸. نساجی: ۶ امتیاز
  • ۹. تراکتور: ۵ امتیاز
  • ۱۰. ذوب آهن: ۵ امتیاز
  • ۱۱. مس رفسنجان: ۵ امتیاز
  • ۱۲. هوادار: ۵ امتیاز
  • ۱۳. مس کرمان: ۴ امتیاز
  • ۱۴. صنعت نفت: ۴ امتیاز
  • ۱۵. آلومینیوم: ۴ امتیاز
  • ۱۶. ملوان: ۲ امتیاز

انتهای پیام /

ارسال نظر