صعود قهرمانانه ایران به نیمه نهایی جام ملت‌ها با حذف مدعی اول قهرمانی / ژاپن یک نیمه هیچ بود

تیم ملی با ارائه یک بازی برتر نسبت به ژاپن ، مدعی اول قهرمانی جام ملت‌های آسیا را حذف و راهی نیمه نهایی شد.

صعود قهرمانانه ایران به نیمه نهایی جام ملت‌ها با حذف مدعی اول قهرمانی / ژاپن یک نیمه هیچ بود

به گزارش مملکت آنلاین، تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا روز شنبه (۱۴ بهمن ماه) از ساعت ۱۵ در ورزشگاه شهر آموزش قطر به مصاف تیم ژاپن رفت که این دیدار با برتری ۲ بر یک ایران به پایان رسید.

تیم ملی فوتبال ایران توانست طلسم شکنی کند و برای نخستین مرتبه توانست ژاپن را در جام ملت‌های آسیا شکست بدهد و ما به نیمه نهایی صعود کردیم.

داور: ما نینگ ( چین) 

کمک داوران: آنتون شن تینین، اشلی بیکام( استرالیا) 

کارت زرد: ایتاکورا و اوئدا (ژاپن)

گل: موریتا دقیقه ۲۸ برای ژاپن، محبی ۵۵ و جهانبخش ۴+۹۰ برای ایران

ترکیب تیم ملی فوتبال ایران: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، علیرضا جهانبخش، امید ابراهیمی، حسین کنعانی‌زادگان، سامان قدوس، سردار آزمون، محمد محبی و رامین رضاییان

سرمربی: امیرقلعه نویی

ترکیب تیم ژاپن: ایتاکورا، موریتا، اندو، دو آن، اوئدا، مایاکوما، کوبو (۶۶- میتومو)، ایتو، تومیاسو، سوزوکی و مائدا(۶۶- مینامینو)

سرمربی: هاجیمه موریاسو

تیم‌ ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۵ امروز شنبه در مرحله یک‌چهارم‌نهایی جام ملت‌های آسیا، در ورزشگاه اجوکیشن سیتی شهر دوحه به مصاف ژاپن رفت تا فینال زودهنگام این مسابقات، در یک‌چهارم برگزار شود. قضاوت این دیدار حساس را، «ما نینگ» از چین برعهده داشت و در نهایت شاگردان امیر قلعه‌نویی با نمایشی خیره‌کننده در نیمه دوم به برتری دو بر یک رسیدند.

بازی در حالی آغاز شد که مهدی طارمی به دلیل اخراج در بازی مقابل سوریه، امکان حضور در میدان را نداشت و همین امر موجب شد تا امیر قلعه‌نویی، تغییراتی را در ترکیب و سیستم بازی تیم کشورمان ایجاد کند.

این دیدار با حملات ژاپن آغاز شد و تیم ایران با اتخاذ روش تدافعی، درپی دفاع از دروازه و استفاده از ضد حملات بود. پس از گذشت دقایقی، بازیکنان تیم کشورمان با حرکات از جناحین، ژاپن را تحت فشار قرار دادند.

دقیقه سیزدهم حرکت بازیکنان ایران با شوت سنگین علیرضا جهانبخش همراه شد که ضربه کاپیتان ایران، راهی به دروازه حریف نداشت.

تیم ایران با پِرس از زمین حریف و دوندگی بالای هافبک‌ها خود، کار را برای حریف سخت کرده و اجازه بازی‌سازی به آنها را برای دقایقی نداد.

در دقیقه ۲۸، هیدماسا موریتا با حرکت پابه توپ از میان مدافعان ایران به راحتی وارد محوطه جریمه شد و ضربه او پس از برخورد به علیرضا بیرانوند تبدیل به گل شد.

در دقیقه ۳۹، سامان قدوس با حرکتی مناسب به محوطه جریمه ژاپن رسید که ضربه او از کنار دروازه به بیرون رفت.

در ادامه، ارسال‌های متعدد بازیکنان ایران روی دروازه حریف، سودی نداشت تا نیمه نخست با یک گل به سود سامورایی‌ها همراه شود.

نیمه دوم با حملات ایران آغاز شد و در دقیقه ۵۰ سردار آزمون نتوانست در مصاف تک به تک با دروازه‌بان حریف گلزنی کند، هرچند لحظاتی بعد این صحنه آفساید اعلام شد.

در دقیقه ۵۵ پاس عالی آزمون به محمد محبی رسید و این بازیکن با ضربه‌ای تماشایی گل تساوی را به ارمغان آورد.

در دقیقه ۶۳ سردار آزمون به زیبایی دروازه ژاپن را باز کرد که این گل با استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی، مردود اعلام شد.

در دقیقه ۶۷، ارسال عالی رضائیان به محمد محبی رسید و این بازیکن قدر این موقعیت را نداست و ضربه سر او به بیرون رفت.

در دقیقه ۷۲، حرکت عالی بازیکنان ایران و ضربه سر تماشایی آزمون با بدشانسی تبدیل به گل نشد.

حملات همه جانبه ایران ادامه یافت و در دقیقه ۹۴، کنعانی‌زادگان که تا محوطه جریمه حریف پیش آمده بود با خطای بازیکن ژاپن سرنگون شد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد. علیرضا جهانبخش پشت توپ ایستاد و گل دوم و برتری ایران را به ارمغان آورد.

با این اوصاف تیم ایران با این پیروزی ارزشمند راهی مرحله نیمه‌نهایی شد و به مصاف برنده قطر و ازبکستان خواهد رفت.

انتهای پیام/

نویسنده: سینا پسران افشاریان

ارسال نظر