باشگاه‌های لیگ برتری وضعیت مالی بدی دارند / بدنبال بهبود ترازمالی تیم‌ها هستیم

نایب رئیس فدراسیون فوتبال درباره وضعیت مالی باشگاه‌های لیگ برتر گفت: طبق اصول تجارت باشگاه‌ها باید طبق در آمد، هزینه عمل کنند اما این اتفاق رخ نمی دهد.

باشگاه‌های لیگ برتری وضعیت مالی بدی دارند / بدنبال بهبود ترازمالی تیم‌ها هستیم

به گزارش مملکت آنلاین، منصور قنبرزاده درخصوص اهداف و الزامات قانون سقف بودجه اظهار داشت: اولین هدف ما الزامات قانونی AFC بود؛ در روزهای گذشته اعلام شد که کنفدراسیون آسیا فرپلی مالی را انجام خواهد داد و یکی از شروط آن تراز مالی باشگاه‌ها است و در این فصل هم خودمان را آماده کردیم که شرایط نرمالی را داشته باشیم. نمی‌خواهم هواداران باشگاه‌های مطرح‌ را نگران کنم اما طبق گزارشات وضعیت بدی داریم. اگر باشگاه‌ها تمهیداتی را برای این وضعیت نداشته باشند، مشکل‌ساز خواهد بود.

وی ادامه داد: قوانینی هم در بحث تجارت وجود دارد که اگر بخواهیم اعداد و ارقام را اعلام کنیم، باعث ایجاد نگرانی می‌شود. طبق اصول تجارت باشگاه‌ها باید طبق درآمد، هزینه عمل کنند اما اینطور نیست و حتی باشگاه‌هایی که جدیدا عضو AFC شدند هم وضعیت خوبی نداشتند.

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال با اشاره به سقف قراردادها عنوان کرد: این سقف قرارداد بر اساس آمار و احتمال های بسیار دقیقی بود و ارقام کاملا بررسی شده و ۳۲۵ میلیارد عدد حساب شده‌ای بود. باشگاهی خلاف کرده و در اول فصل قراردادی را ثبت کرده بود که مورد تایید ما هم بود اما در نیم فصل دوم متممی به آن اضافه کرد که اطلاعی درباره آن نداشتیم. موضوع این است که باشگاه‌های ما همین تعهداتی که با این سقف رعایت کرده‌اند را هم نمی‌توانند برطرف کنند چه برسد به مبالغ بالاتر و اگر این قانون رعایت نمی‌شد، هزینه‌ها بالای شش الی هفت هزار میلیارد تومان می‌رفت.

قنبرزاده درمورد بازگشت امتیاز سپاهان گفت: باشگاه سپاهان با این که امتیازهای آن برگشت داده شد، اما بقیه موارد آن در کمیته انضباطی مورد بررسی قرار گرفت. بعضی تیم‌ها با بودجه ۳۲۵ میلیارد تومان، قراردادهای بازیکنان آن‌ها را در سال اول ثبت کردیم اما در سال دوم به دلیل اختلاف فاحشی که داشتند، ثبت نشد و در این مورد از ما هم شکایت کردند. مسئولیت رعایت سقف بودجه بر عهده باشگاه است نه کار گروه فدراسیون فوتبال. خود آن باشگاه گفت که شما برداشتی که دارید از این دستورالعمل اشتباه است و ما به این بازیکنان بازی می‌دهیم و سپس به کمیته انضباطی خواهیم رفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر