پایان روز دوم هفته نهم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس

روز دوم هفته نهم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس عصر امروز جمعه هشتم دیماه با حضور علاقه‌مندان به این رشته ورزشی در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد و با معرفی اسب‌های برتر پایان یافت.

پایان روز دوم هفته نهم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس

به گزارش مملکت آنلاین، در روز دوم و پایانی هفته نهم مسابقات اسبدوانی پاییزه گنبدکاووس، ۶۳ راس اسب از سه نژاد «ترکمن، تروبرد و دوخون» در هفت کورس شامل یک دور هزار متری، پنج دور هزار و ۲۰۰ متری و یک هزار و ۶۰۰ متری با هم به رقابت پرداختند که نتایج هر کورس به شرح ذیل است.

در دور اول این مسابقات، هشت راس اسب بیش از سه سال نژاد ترکمن هندیکاپ در دسته سه به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با هم به رقابت پرداختند که اسب «باراد باغ سبز» زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و به مقام اول دست یافت و اسب‌های «توران بای سنگسار» و «آریا قلی زاده» به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور دوم ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون الو ونس در دسته چهار بود که با شرکت ۶ راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب «هج نورا» اول شد و اسب‌های «کاسپین هج» و «بست گنبدر» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

در دور سوم که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد ترکمن هندیکاپ در دسته ۶ بود و با شرکت ۱۲ راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد، اسب «بنیتا در پر» با پیشی‌ گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های «طغرل صوفیان» و «ایلشاد گز» به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور چهارم روز دوم و پایانی هفته نهم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد تروبرد هندیکاپ در دسته هفت بود که با شرکت هفت راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب «هج ایسا» سریع‌تر از خط پایان گذشت و اسب‌های «هوری هج» و «اکسید هج» به‌ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

در دور پنجم این مسابقات که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون هندیکاپ در دسته سه بود و با شرکت ۱۲ راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد، اسب «آرال خان» اول شد و اسب‌های «کادنزا» و «کامرون» به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور ششم ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد تروبرد هندیکاپ در دسته پنج بود که با شرکت ۹ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب «آلما ایلخانی زاده» اول شد و اسب‌های «استار چیف» و «هج بیوتی» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

در دور هفتم و پایانی این مسابقات هم که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون هندیکاپ در دسته یک بود و با شرکت ۹ راس اسب به مسافت هزار و ۶۰۰ متر برگزار شد، اسب «فوکوس نورا» اول شد و اسب‌های «تاوا گون» و «ماه سامر۲» به ترتیب دوم و سوم شدند.

برگزار کنندگان روز دوم و پایانی هفته نهم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس در پایان مبلغ ۱۱ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال جایزه نقدی به مالکان، مربیان و چابک‌سواران اسب‌های برتر پرداخت کردند.

مطابق برنامه تدوین شده از سوی فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی قرار است، مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس تا پایان اسفند امسال روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته باحضور تماشاگران برگزار شود.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان افزون بر ۴۰۰ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق‌قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر