جودوکار ایرانی به رنکینگ جهانی رسید

فدراسیون جهانی جودو جدیدترین رتبه بندی ورزشکاران رده سنی نوجوانان و جوانان را اعلام کرد که نام جودوکا‌های ایران پس از چهار سال تعلیق در این رتبه بندی دیده می‌شود.

جودوکار ایرانی به رنکینگ جهانی رسید

به گزارش مملکت آنلاین به نقل از فدراسیون جودو، پس از پایان مسابقات جودو نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا که در سال ۲۰۲۳ در تاشکند ازبکستان برگزار شد، فدراسیون جهانی جودو با احتساب امتیاز این رقابت‌ها، جدیدترین رتبه بندی جهانی رده سنی نوجوانان و جوانان را اعلام کرد.
تیم‌های جودو نوجوانان و جوانان ایران که پس از چهارسال تعلیق آبان امسال در این دوره از رقابت‌ها حضور پیدا کردند و در نهایت موفق شدند یک نشان نقره در بخش نوجوانان و دو نشان برنز در بخش جوانان کسب کنند؛ حالا پس از چهار سال در جدیدترین رتبه بندی فدراسیون جهانی جودو، اسامی تعدادی از جودوکا‌های نوجوان و جوان کشورمان در بخش پسران دیده می‌شود.
ابوالفضل محبی نماینده وزن ۹۰- کیلوگرم تیم نوجوانان کشورمان که در ازبکستان موفق به کسب نشان برنز آسیا شده بود در رتبه بندی جهانی در رده بیست و هفتم قرار دارد.
محمد مهدی مظلوم دیگر جودوکای کشورمان در رده سنی جوانان در وزن ۹۰+ کیلوگرم در رده ۶۴ قرار گرفت.
در رده سنی جوانان نیز، محمد حسین یاقوتی نماینده وزن ۱۰۰- کیلوگرم که نشان برنز قهرمانی آسیا را کسب کرده است، در رتبه بندی جهانی در جایگاه ۵۱ قرار گرفته است.
عباس موحد نماینده وزن ۱۰۰+ کیلوگرم تیم جوانان که نشان برنز مسابقات قهرمانی آسیا را بدست آورد، حالا در رنکینگ جهانی در جایگاه ۴۸ قرار گرفته است.
امیرحسین چوپان نماینده وزن ۹۰- کیلوگرم تیم جوانان در جایگاه ۷۹ قرار گرفته است.
اما پیش از این نیز مریم بربط در رده سنی بزرگسالان که در بازی‌های آسیایی هانگژو حضور پیدا کرده بود، در جایگاه ۱۰۴ فدراسیون جهانی قرار دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر