نایب رئیس فدراسیون فوتبال: سپاهان درخواست سقف ۶۰۰ میلیاردی داشت

نایب رییس فدراسیون فوتبال می‌گوید باشگاه سپاهان تقاضای سقف ۶۰۰ میلیارد را داشت و مبلغ باقیمانده قرارداد بازیکنانشان را به سال بعد انتقال دادند.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال: سپاهان درخواست سقف ۶۰۰ میلیاردی داشت

به گزارش مملکت آنلاین، منصور قنبرزاده، نایب رییس دوم فدراسیون فوتبال و رییس کارگروه نظارت بر قراردادهای ورزشی اظهارکرد: کارگروه ناظر بر قراردادها کارش را از ابتدا بسیار جدی شروع کرد. سپاهان، پرسپولیس و نساجی نمایندگان ایران هستند و برایشان آرزوی موفقیت می‌کنم. ما سپاهان را در دستور کار گذاشتیم و چهار باشگاه هم از این باشگاه شکایت کرده بودند. کارگروه بررسی کرد و نتایج را به کمیته انضباطی ارسال کرد. به هر شکل آرا صادر شد و ما هم حوصله کردیم و در این چند روز صحبت نکردیم اما متاسفانه مسئولان باشگاه سپاهان اعتراضات زیادی انجام دادند و مدیران را مافیا خطاب کردند و کمیته انضباطی را به باد انتقاد گرفتند.

او ادامه داد: در رابطه با کسر این تعداد امتیاز، اگر ظرف ۲۴ ساعت اول باشگاه مربوطه اعتراض می‌کرد، شاید امتیازات بیشتری کسر می‌شد. حالا اینگونه رای صادر شده که هر بازی یک امتیاز کسر شد. شش بازیکن باشگاه سپاهان قراردادهای نامعقولی بستند. این شش نفر تا زمانی که قراردادشان اصلاح نشود، حق بازی کردن ندارند. اگر قرارداد سال دوم نسبت به سال اول بیش از ۲۵ درصد باشد، خلاف است و حدودا باید ۲۰ میلیارد  از قرارداد بازیکنان کسر شود.

قنبرزاده درباره بیانیه‌ها و پاسخ باشگاه سپاهان در این رابطه گفت: مدیرعامل سپاهان از ارکان فدراسیون است و از آن‌ها انتظار بیشتری داریم. آن‌ها حق تجدید نظرخواهی را دارند اما اینکه برعلیه ارکان فدراسیون و کارگروه بیانیه صادر کنند درست نیست. من به مسئولان و مردم اصفهان قول می‌دهم عدالت رعایت شود. نمایندگان محترم اصفهان قطعا ملی فکر خواهند کرد. البته خود نمایندگان اصفهان در جلسه‌ای که داشتیم، خواستار ساماندهی قراردادها در فوتبال شدند و از آن‌ها می‌خواهم تحت تاثیر قرار نگیرند.

او درباره تخلفات باشگاه‌های دیگر گفت: پرونده پرسپولیس هم در کمیته انضباطی است و بعد از تعطیلات به آن می‌پردازند. این مساله را باید بگویم باشگاه تضمین پرداخت مالیات بازیکن را نمی‌تواند انجام دهد. بررسی جرایم باشگاه‌ها ادامه دارد و هر جا خلافی صورت گرفته باشد، به کمیته انضباطی ارجاع خواهیم داد. در رابطه با باشگاه سپاهان بگویم آن‌ها تقاضای سقف ۶۰۰ میلیارد داشت و فاصله‌ای که با سقف قرارداد داشتند را به سال بعد انتقال دادند.

نایب رییس فدراسیون فوتبال اضافه کرد: شاید به این نیت این کار را انجام دادند که قوانین سال دیگر اجرا نخواهد شد. ما جلسات متعددی با باشگاه‌ها داشتیم که این موضوع را رعایت کنند. درباره بیانیه‌های سپاهان ناچار هستیم پاسخ دهی. درباره مساله کارگزاران بازیکنانی مثل هادی محمدی، طبق اصول قراردادها را روی سایت بارگزار می‌شود و قراردادهایی که روی سامانه می‌گذارند امکان اصلاحیه ندارد. قراردادی که از هادی محمدی بارگزاری شد ۱۷ میلیارد تومان بود. همچنین قرارداد بارگزاری شده و قرارداد فیزیکی با هم نمی‌خواند. در قرارداد فیزیکی و اصلاح شده امضا و مهر کارگزار وجود ندارد و در قرارداد بارگزاری شده امضای کارگزار وجود دارد. در قرارداد فیزیکی فقط مدیرعامل امضا کرده و مهری پای آن وجود ندارد. این شاید مصداق تقلب باشد.  

او ادامه داد: ما قبلا گفتیم این موضوع را جدی بگیرید و حالا هر کسی که خربزه خورده باید پای لرزش هم بنشیند. من شرافتا قسم می‌خورم این کارگروه بدون حب و بغض کارش را انجام می‌دهد. خواهشم این است مجامع این باشگاه‌ها ورود کنند تا مشکلی پیش نیاید. من از نمایندگان اصفهان هم می‌خواهم منطقی نگاه کنند. من قول شرف می‌دهم که عدالت برای همه رعایت شود. مردم بدانند بازیکن داشتیم که برای دو فصل ۱۰۴ میلیارد هزینه کرد داشته و البته برای رضایت نامه هم هزینه کردند. ما در مقابلش دو باشگاه دیگر را داشتیم. جمع هزینه دو باشگاه پیکان و هوادار زیر ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است.  

انتهای پیام/

ارسال نظر