حسرت المپیک برای فوتبال تداوم یافت / تیم امید با اخطار بیشتر حذف شد

تیم امید ایران به دلیل دریافت کارت زرد بیشتر در مقایسه با تیم امید مالزی از گردونه رقابت‌های انتخابی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ کنار رفت تا حسرت المپیک چهار سال دیگر اضافه شود.

حسرت المپیک برای فوتبال تداوم یافت / تیم امید با اخطار بیشتر حذف شد

به گزارش مملکت آنلاین، تیم امید ایران ساعتی پیش در آخرین بازی مرحله گروهی مسابقات انتخابی جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا در دیدار مقابل تیم امید ازبکستان با شکست یک‌گله مواجه شد؛ هر چند که مسئولان تیم امید نسبت به شرایط برگزاری این مسابقه معترض هستند و اعتراض‌شان بر این است که عبدالقادر حسینوف مدافع تیم امید ازبکستان از داور مسابقه ۲ کارت زرد دریافت کرده اما اخراج نشده است! این مسئله باعث شده تا بحث احتمال تغییر نتیجه بازی به میان آید.

شاگردان عنایتی با توجه به شکستی که در مقابل تیم امید ازبکستان تجربه کردند، با ۶ امتیاز در رتبه دوم گروه پنجم مسابقات انتخابی جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا قرار گرفتند. براساس قوانین، ۱۱ تیم سرگروه در کنار ۴ تیم برتر می‌توانند به جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا صعود کنند و همین مسئله باعث شد تا امیدهای ایران چشم‌انتظار برگزاری سایر دیدارها باشند تا سرنوشت‌شان به صورت رسمی مشخص شود؛ هر چند که مسئولان تیم امید به دنبال آن هستند تا بتوانند با کسب برد انضباطی با خیالی آسوده به جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا صعود کنند.

امیدهای ایران در شرایطی در بین تیم‌های دوم قرار گرفتند که براساس ضوابط، نتیجه بازی‌های رودررو با تیم‌های چهارم حذف می‌شد و همین مسئله باعث شد تا تیم امید ایران با کسب ۳ امتیاز در رتبه سوم در جدول ۱۱ تیمی برترین تیم‌های دوم قرار گیرد. نگاه شاگردان رضا عنایتی به سرنوشت بازی تیم‌های امید استرالیا-امید تاجیکستان، امید عربستان-امید کامبوج و امید عراق-امید کویت بود و آن‌ها امید داشتند که تیم‌های امید تاجیکستان و کامبوج نتوانند به امتیاز کامل در مسابقات امشب خود دست پیدا کنند و تیم امید کویت هم با تفاضل ۲ گل شکست بخورد تا جواز صعود به جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا را به‌دست آورند.

جشنواره گل عربستانی‌ها هم به کمک ایران نیامد!

تیم امید تاجیکستان امشب از ساعت ۱۹ به مصاف تیم امید استرالیا رفت که هر دو تیم برای سرگروهی تلاش می‌کردند که در نهایت بازی با تساوی ۱-۱ به پایان رسید تا تاجیکستان در جدول برترین تیم‌های دوم با ۴ امتیاز قرار گیرد و در کنار تیم امید چین جواز حضور در مسابقات جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا را به‌دست آورد. به جز این مسابقه، تیم امید عربستان هم از ساعت ۱۹:۳۰ به مصاف تیم امید کامبوج رفت که این بازی با برتری ۶ بر یک عربستانی‌ها همراه بود تا شانس صعود کامبوجی‌ها از بین برود.

تیم‌های امید عراق و کویت هم در شرایطی مقابل هم صف‌آرایی کردند که به دنبال سرگروهی بودند و با وجود برتری ۲ گله کویتی‌ها، نتیجه بازی در دقایق پایانی تغییر کرد و دو تیم به تساوی ۲-۲ رضایت دادند تا عراق با صدرنشینی در گروه خود به مرحله بعد راه پیدا کند و تیم امید کویت هم با ۴ امتیاز به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به تاجیکستان و چین صدرنشین جدول برترین تیم‌های دوم شود و به جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا صعود کند.

صعودی که به خاطر کارت زرد مسجل نشد!

تیم امید ایران با توجه به نتایج سایر دیدارها، حالا با ۳ امتیاز و با تفاضل گل ۳+ در جدول برترین تیم‌های دوم در شرایطی در رتبه پنجم قرار گرفت که تنها وجه تمایز تیم‌های امید ایران و مالزی، تفاوت شمار کارت‌های زرد دو تیم بود؛ به‌طوری‌که مالزیایی‌ها در طول ۳ مسابقه اخیر ۴ کارت زرد دریافت کرده بودند اما تیم امید ایران ۹ اخطار گرفته بود و همین مسئله باعث شد تا شاگردان رضا عنایتی در مسیر انتخابی جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا ناکام بمانند و نتوانند جواز حضور در این رقابت‌ها را به‌دست آورند! البته که کارت زرد دیدار با تیم پایانی گروه لحاظ نمی‌شود اما با این اوصاف هم تیم امید ایران ۷ کارت زرد در کارنامه خود دارد که در قیاس با تیم امید مالزی با ۴ کارت زرد بیشتر است!

Capture

مسئولان تیم امید ایران به دنبال آن هستند تا بتوانند با ارائه اسناد و مدارک، حضور غیرقانونی مدافع تیم ازبکستان را به اثبات برسانند و بردی انضباطی را به‌دست آورند تا از این طریق، صعود تیم امید ایران به جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا رسمیت پیدا کند اما فعلاً کنفدراسیون فوتبال آسیا واکنشی به درخواست تیم امید ایران نداده و این مسئله بدان معناست که پیش از آنکه شاگردان عنایتی بخواهند در مسابقات جام ملت‌های زیر ۲۳ آسیا برای کسب سهمیه المپیک تلاش کنند، نتوانند سهمیه حضور در این مسابقات را به‌دست آورند و از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند!

المپیک ۲۰۲۴ پاریس طبق گفته مسئولان کمیته بین‌المللی المپیک، آخرین دوره از رقابت‌ها است که رشته فوتبال در آن حضور دارد و حالا با توجه به ناکامی تیم امید ایران در مسیر رسیدن به المپیک ۲۰۲۴ پاریس، حسرت ۴۴ ساله تکمیل شد و دیگر فوتبال ایران شانس حضور در این رقابت‌ها را نخواهد داشت. تیم امید ایران جواز حضور در المپیک ۱۹۸۰ را به‌دست آورد که در این رقابت‌ها شرکت نکرد و آخرین حضور تیم امید ایران در مسابقات المپیک به سال ۱۹۷۶ میلادی (۱۳۵۴ شمسی) باز می‌گردد که آن دوره از رقابت‌ها تیم امید ایران تا مرحله یک‌چهارم نهایی توانست راه پیدا کند.

تیم‌های صعودکرده به جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا:

قطر، کره‌جنوبی، ویتنام، ژاپن، ازبکستان، عراق، امارات، تایلند، استرالیا، عربستان، اندونزی، تاجیکستان، چین، مالزی، کویت و (اردن یا سوریه)

انتهای پیام/

ارسال نظر