تنها ۱۰ باشگاه لیگ برتری مجوز حرفه‌ای گرفتند

دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: تنها ۱۰ باشگاه لیگ برتر مجوز حرفه‌ای گرفتند و سایر باشگاه‌ها هم باید شرایط‌شان را بروز کنند.

تنها ۱۰ باشگاه لیگ برتری مجوز حرفه‌ای گرفتند

به گزارش مملکت آنلاین، هدایت ممبینی، دبیرکل فدراسیون فوتبال امروز (یکشنبه) در نشست سالانه مدیران عامل باشگاه‌های فوتبال ایران و دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای، درگذشت بازیکنان جوان باشگاه‌های ذوب آهن و صنعت نفت آبادان را تسلیت گفت.

وی همچنین خاطر نشان کرد: باشگاه‌های حاضر در لیگ فوتبال سکان رهبری فوتبال کشور را در اختیار دارند. در سطح آسیا یکی از کشورهایی هستیم که فوتبال به‌عنوان یک پدیده سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و از حالت سنتی خارج و به حرفه‌ای شدن رو آورده‌اند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال ادامه داد: کنفدراسیون فوتبال آسیا در چند سال اخیر قصد دارد تا فوتبال آسیا را به سطح فوتبال دنیا نزدیک‌تر کند. بر همین اساس در بحث اسپانسرینگ، نحوه برگزاری لیگ قهرمانان آسیا، سرمایه‌گذاری و جذب بازیکنان تراز اول دنیا گام برداشته تا در مسیر رشد قرار گیرند.

ممبینی تصریح کرد: زمانی که میزبانی مسابقات مهم در آسیا را برعهده می‌گیریم و جام جهانی در قطر برگزار می‌شود بدون شک اثراتش در فوتبال دنیا بیشتر می‌شود. به همین منظور ما نیز نباید از روند رو به رشد دور بمانیم و باید طبق معیارهای AFC پیش رویم.

وی افزود: بحث صدور مجوز باشگاهی که یکی از شاخص‌های مهم در کنفدراسیون فوتبال آسیا است، بنابر دلایلی تعلیق شدیم و جریمه پرداخت کردیم و البته تلاش شد این مشکل حل شود. بر همین اساس با تغییراتی که از شهریور ماه سال گذشته رخ داد، یکی از اقدامات رفع تعلیق این کمیته بود که از زحمات دکتر زارعی تشکر می‌کنیم، چرا که تلاش‌های زیادی در این راستا انجام داد تا توانستیم مجوز فعالیت این کمیته را بگیریم. مسیر دقیق‌تر را با برنامه‌ریزی پیش گرفتیم و طبق شاخص‌های مدنظر کنفدراسیون فوتبال آسیا پیش رفتیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال اظهار داشت: در این سطح تمام مستندات باید بروز باشد بر همین اساس دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای اقدام به برنامه‌ریزی، طبقه‌بندی و ایجاد بستر مناسب‌تری برای باشگاه‌ها کرد تا بحث تعلیق رفع و در مسیر رشد قرار بگیریم.

ممبینی در پایان گفت: تنها ۱۰ باشگاه لیگ برتر مجوز حرفه‌ای گرفتند، مابقی باشگاه‌ها هم باید شرایط‌شان را بروز کنند. از نظر اداری و ساختاری حرکت خوبی رخ داد و وظایف‌مان را به خوبی انجام دادیم تا در بهترین وضعیت قرار داشته باشیم. امیدوارم با تلاش‌ بیشتر باشگاه‌ها از نظر نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در سطح مناسبی قرار بگیریم و روز به روز شاهد رشد فوتبال باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر