قلعه‌نویی: سبک بازی تیم ملی در حال تغییر است / به آینده خوشبینم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران معتقد است که دیدارهای تدارکاتی برابر روسیه و کنیا دستاوردهای زیادی داشت.

قلعه‌نویی: سبک بازی تیم ملی در حال تغییر است / به آینده خوشبینم

به گزارش مملکت آنلاین، امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال پس از پیروزی ایران برابر کنیا در نشست خبری، اظهار داشت: دو بازی برای ما دستاوردهای خیلی خوبی داشت. اینطور بازی‌ها سخت‌تر از مصاف با تیم‌هایی مانند ژاپن و کره است.لایه‌های دفاعی حریف باعث می‌شود ضدحمله بخوریم، ما هم در تلاش هستیم سبک بازی تیم ملی را عوض کنیم.

قلعه‌نویی افزود: این نوع بازی کردن هزینه دارد و ما هزینه را روی گل اول دادیم اما خیلی خوشحالم که توانستیم به بازی برگردیم. کنیا تیمی بود که لایه‌های دفاعی داشت، فیزیکی بازی می‌کرد و میانگین قدی بالایی داشت. ما با تغییراتی که دادیم نیمه دوم هجومی‌تر بازی کردیم و بر خلاف گلی که خوردیم به بازی برگشتیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال اظهار داشت: معتقدم که تیم ملی می‌تواند خیلی بهتر از این کار کند. تنها ۵ روز تمرین کرده بودیم و برخی بازیکنان ما هم به دلیل مصدومیت شرایط خوبی نداشتند و از آنها تشکر می‌کنم. برای علی قلی‌زاده هم آرزوی سلامتی می‌کنم، دیروز جراحی کرد و امیدوارم هر چه زودتر سلامتی‌اش را به دست بیاورد.

وی در ادامه با قابل قبول دانستن بازی تیم ملی برابر کنیا، افزود: در مجموع تیم ملی خوب بود و روان و سرعتی بازی کرد. کرنر زیاد داشتیم و به آینده خوشبین هستم و باید بازی‌های تدارکاتی بیشتری انجام بدهیم و شناخت بیشتر نسبت به یکدیگر به دست بیاوریم.

قلعه‌‎نویی در پاسخ به این سوال که آیا تاثیرات تغییر سبک تیم ملی را در جام ملت‌ها خواهیم دید؟ تصریح کرد: از نظر نگرشی می‌خواهیم تغییر سبک بدهیم و هر جا بوده‌ام حتی گل‌گهر، تیم من با این سبک بازی کرده است. ما باید مدل دیگر را هم امتحان کنیم، برخی مواقع نیاز داریم از از کد دو استفاده کنیم و عقب‌نشینی کنیم.

وی بیان کرد: خیلی از تیم‌ها شانس قهرمانی‌شان زیاد بود اما مثل برزیل حذف شدند، نتیجه با نگرش و برنامه فرق دارد ولی با نسلی که داریم می‌توانیم در جام ملت‌ها شرایط خوبی داشته باشیم. درباره نتیجه اما هر کسی قول می‌دهد تیم ملی را قهرمان جام ملت‌ها کند، همین الان تیم ملی را تحویل او می‌دهم ولی ما شرایطمان خوب است.

وی افزود: فوتبال است دیگر، توپ به تیرک می‌خورد یا مهدوی‌کیا پنالتی خراب می‌کند. اتفاقات فوتبال است و ممکن است ۱۰ نفره شویم اما نسل خوبی داریم. بازی‌های لیگ را تماشا کرده‌ایم و بازیکنان لیگ هم در این دو بازی تدارکاتی، خوب بودند. از این بعد بازی‌های لیگ را بیشتر می‌بینیم و بازیکنان لیگ هم به جمع ما اضافه می‌شوند و بیشتر می‌توانند به ما کمک کنند.

قلعه‌نویی ادامه داد: مانند بازی با عراق که کی‌روش سرمربی بود و تیم ما ۱۰ نفره شد. ما یک تاکتیک، یک شانس و یک سری اتفاقات در جریان بازی داریم که در فوتبال دخیل هستند. وقتی در جلسه مربیان در هیلسینکی به عنوان سرمربی شرکت کردم، یک سری شاخص‌های تیم‌سازی را تعریف کردند. ۵، ۶ تا فاکتور بود که یکی از آنها را با قرمز نوشته بودند و فاکتور شانس بود و در قهرمانی تاثیر دارد.

سرمربی تیم ملی فوتبال خاطرنشان کرد: مانند بازی فرانسه و آرژانتین که در دقیقه ۱۲۲ دروازه‌بان یک تیم توپ را گرفت و او بود که جام را به آرژانتین برد. اگر آن توپ گل می‌شد یک تیم دیگر قهرمان می‌شد. نگرش و برنامه خوبی داریم و با بازی‌های بیشتر می‌توانیم آمادگی بیشتری داشته باشیم. در اردوهای بعد یک سری بازیکن به جمع ما اضافه می‌شوند و عیار تیم ملی بالا می‌رود.

قلعه‌نویی در ادامه درباره سبک بازی تیم ملی در جام ملت‌ها تصریح کرد: ما باید سه مدل بازی کنیم. یک مدال، پرس از بال و یک مدل هم با کد ۲ بازی کنیم و این کار را در گل‌گهر هم جلوی فولاد در اهواز انجام دادیم. یکی هم باید بگردیم یک پلی‌میکر پیدا کنیم. فوتبال سه روش دارد و در سیستم ۱-۳-۲-۴ باید شرایط را تغییر دهیم و بازی کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال درباره پست مهدی طارمی در تیم ملی با حضور او، گفت: بعضی از بازیکنان هم فنی و هم وزنی هستند و مهدی طارمی یکی از این بازیکنان است. طارمی را آزاد گذاشته‌ایم تا آزاد بازی کند، برخی از بازی‌ها هم اگر بخواهیم با یک مهاجم بازی کنیم، به عنوان مهاجم هدف بازی می‌کند. مهدی بازیکن بزرگی است و وزنه تیم است و به ما خیلی کمک کرد و در پشت مهاجمان بازی کرد.

وی افزود: در پورتو هم طارمی در این پست بازی کرده است، در سیستم ۲-۴-۴ وقتی توپ را از دست می‌دهد در زمین آزاد بازی می‌کند، در پورتو وینگر چپ هم بازی کرده است. در تیم ملی طارمی پشت سر مهاجمان بازی می‌کند چون شهریار در جلو می‌جنگد و مهدی آزادتر بازی می‌کند. محمد محبی هم روزهای خوبش را می گذراند و این خاطر این است که مسئولیت‌هایشان را تغییر داده‌ایم.

وی در پایان گفت: جهانبخش هم امروز شرایط بازی نداشت اما خودش گفت می‌خواهم بازی کنم و این چیز خوبی است. به هر حال لژیونرها قراردادهای میلیون دلاری دارند اما او گفت به خاطر مردم می‌خواهد بازی کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر