بیانیه پیکان درخصوص اتفاقات لیگ برتر والیبال: توهین‌ها برنامه‌ریزی شده بود

باشگاه پیکان در خصوص اتفاقات دیدار نیمه‌نهایی لیگ برتر والیبال بیانیه‌ای صادر کرد.

بیانیه پیکان درخصوص اتفاقات لیگ برتر والیبال: توهین‌ها برنامه‌ریزی شده بود

به گزارش مملکت آنلاین، تیم‌های والیبال پیکان تهران و لبنیات هراز آمل در دیدار برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر به مصاف هم رفتند که این رقابت با نتیجه ۳ بر ۱ به سود هراز آمل به پایان رسید. باتوجه به پیروزی هراز آمل در بازی رفت، این تیم موفق شد تیم پرستاره پیکان را شکست دهد تا فینالیست لیگ برتر والیبال شود.

این رقابت با حاشیه‌های بسیاری همراه بود؛ از حمله حضرت‌پور ملی‌پوش پیکان به هواداران تیم آملی تا اخراج پیمان اکبری و مشاجره این مربی با خبرنگاران.

باشگاه والیبال پیکان در طی بیانیه‌ای به حاشیه‌های این رقابت پرداخت و نوشت: "در حاشیه دیدار دو تیم پیکان تهران و هراز آمل در چارچوب روز دوم از مرحله نیمه نهایی، اتفاقات فراوانی در سالن فدراسیون رقم خورد که نیاز به بررسی و کارشناسی از سوی مسئولان امر و متولیان رشته والیبال در کشورمان دارد. قطعا مدیران فدراسیون که اتفاقا در جایگاه ویژه حضور داشتند و بارها نسبت به رفتار تعدادی از تماشاگران تیم هراز واکنش نشان دادند، در این خصوص اظهارنظر می‌کنند و در انتظار تصمیم قاطعانه آنها برای این حواشی هستیم هرچند در زمان برگزاری بازی نیز، شرایطی برای کنترل اتفاقات وجود داشت تا از میزان توهین‌ها کاسته شود.

مدیریت باشگاه پیکان، ضمن تقبیح رفتار آقای محمدرضا حضرت‌پور، این بازیکن را به کمیته انضباطی دعوت می‌کند تا زوایای مختلف درگیری پایان بازی او با برخی تماشاگران تیم حریف مشخص و عیان شود. باشگاه پیکان به عنوان اخلاق‌مدارترین باشگاه ورزشی در ایران، نه تنها مخالف هرگونه حاشیه و درگیری در فضای مقدس ورزش است، بلکه با خاطیان و حاشیه‌سازان برخورد جدی می‌کند به خصوص اگر از سوی ارکان و اعضای خود، چنین مشکلاتی پدید آید. 

با این حال نمی‌توان چشم بر روی اتفاقات عصر جمعه در سالن فدراسیون بست و تنها با حمله به حضرت‌پور و تهدید این بازیکن، از زیر بار مسئولیت‌های اخلاقی، شانه خالی کرد. سالن والیبال، محلی برای لذت بردن از ورزش و تماشای تلاش هیجان‌انگیز بازیکنان بزرگ و نامدار والیبال ایران است اما عده‌ای تنها برای فحاشی، دعوا و سر دادن ناسزا و شعارهای خارج از عرف ورزش، وارد سالن می‌شوند و علیرغم تذکر و هشدارهای شدید از سوی مدیران ارشد فدراسیون، باز هم به رفتارهای ناپسند و خارج از عرف اخلاقی خود ادامه می‌دهند. 

این روند، شاید باعث حذف پیکان از نیمه نهایی شد اما در آینده، گریبان همه باشگاه‌های ایران را می‌گیرد و روزی با آن مواجه می‌شویم که مثل خوره به جان ورزش افتاده و راهی برای حذف چنین رفتارهایی وجود ندارد. 

توهین به مقام سرمربی و بازیکنان تیم حریف، خارج از دایره اخلاق پهلوانی و مرام ورزشی است و افرادی که برای این منظور به سالن والیبال وارد می‌شوند، قطعا با برنامه‌ریزی قبلی و بهره‌برداری‌های شخصی دست به این اقدامات می‌زنند وگرنه کسی که ورزش را دوست داشته باشد، از حاشیه و بی‌اخلاقی بیزار و منتفر است. "

انتهای پیام/

ارسال نظر