باخت تیم ملی بسکتبال به چین / صعود به جام جهانی با خوش شانسی

تیم ملی ایران در آخرین دیدار خود از پنجره ششم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ مقابل چین شکست خورد اما به لطف استرالیا به جام جهانی صعود کرد.

باخت تیم ملی بسکتبال به چین / صعود به جام جهانی با خوش شانسی

به گزارش مملکت آنلاین، تیم ملی بسکتبال ایران در آخرین دیدار خود از پنجره ششم انتخابی جام جهانی از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه یک‌شنبه(۷ اسفند) به مصاف چین رفت و در پایان شکست خورد.  

با وجود این شکست، ایران به جام جهانی صعود کرد چرا که در دیگر بازی گروه F استرالیا و قزاقستان به مصاف هم رفتند که استرالیا ۹۸ بر ۵۳ پیروز شد. به این ترتیب ایران با یک امتیاز بیش‌تر نسبت به قزاقستان به جام جهانی صعود کرد.  

در این گروه تیم‌های چین و استرالیا با سهمیه و ژاپن به دلیل میزبانی سهمیه جام جهانی گرفتند و ایران نیز آخرین سهمیه این گروه را به لطف استرالیا به دست آورد.

در این دیدار سجاد مشایخی، میثم میرزایی، ارسلان کاظمی، بهنام یخچالی و محمد جمشیدی در ترکیب ابتدایی ایران قرار داشتند.  

ایران این بازی را خوب شروع نکرد و چین ۶ بر صفر پیش افتاد، اما ایران در ادامه در دفاع عملکرد خوبی داشت و در امتیاز ۱۳ بر ۱۲ از حریف خود پیش افتاد. ارسلان کاظمی در ریباند و دفاع تاثیرگذار بود. و در ادامه هم متین آقاجان‌پور دو شوت سه امتیازی را وارد سبد چین کرد. در حالی که ۸ ثانیه تا پایان کوارتر اول باقی مانده بود، ایران ۲۱ بر ۱۷ پیش بود، پرتاب سه امتیازی چین نتیجه را به ۲۱ بر ۲۰ رساند و ایران برنده این کوارتر شد.  

در کوارتر دوم و در حالی که بازی در امتیاز ۳۰ برابر بود متین آقاجان‌پور پرتاب سه امتیازی موفقی داشت و ایران را پیش انداخت. بازی به تساوی ۳۵ رسید که سعید ارمغانی سرمربی تیم ملی وقت استراحت گرفت. خطاهای تیم ایران بیش‌تر شد و پرتاب آزاد برای این تیم گرفته شد که بازی ۳۸ بر ۳۵ به سود چین دنبال شد اما پرتاب سه امتیازی بهنام یخچالی بازی را به تساوی کشاند. این کوارتر با حساب ۴۸ بر ۴۵ به سود ایران به پایان رسید.  

در دقایق ابتدایی نیمه دوم بهنام یخچالی پرتاب سه امتیازی زیبایی را وارد سبد حریف کرد. در ادامه چین بهتر از ایران بازی کرد و بازی را به تساوی ۵۷ بر ۵۷ کشاند. چند پرتاب سه امتیازی ایران وارد سبد نشد و چین پیش افتاد به همین دلیل سعید ارمغانی وقت استراحت فنی گرفت. در حالی که دو دقیقه از این کوارتر باقی مانده بود ایران به پرتاب‌های سه امتیازی روی آورد که ناموفق بود و چین ۶۱ بر ۵۸ پیش افتاد و کوارتر سوم به پایان رسید. 

در شروع کوارتر چهارم عملکرد دفاعی چین مانع از به ثمر رسیدن حملات ایران شد. ملی‌پوشان ایران با گذشت پنج دقیقه از کوارتر چهارم تنها ۹ امتیاز به دست آوردند در مقابل چین ۱۶ امتیاز کسب کرد. این اختلاف امتیاز باعت شد تا ارمغانی وقت استراحت فنی درخواست کند. این بازی در نهایت با پیروزی ۸۶ بر ۷۴ چین به پایان رسید. 

انتهای پیام/

ارسال نظر