ورزشگاه آزادی به وزارت ورزش و جوانان واگذار شد

وزیر ورزش و جوانان گفت: مگر شرکت توسعه با دو مجموعه برپاست که بخواهد با انتقالش، بوی انحلال از آن بلند شود؟ تاکید می‌کنم قرار نیست شرکت توسعه منحل شود.

ورزشگاه آزادی به وزارت ورزش و جوانان واگذار شد

به گزارش مملکت آنلاین، سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه نشست هیئت دولت در خصوص مصوبه اخیر دولت برای گرفتن حق بهره‌برداری و مالکیت عرصه و اعیان مجموعه ورزشی آزادی و اعیانات مجموعه ورزشی انقلاب از شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور و انتقال آن به وزارت ورزش و جوانان و اداره کل ورزش و جوانان استان تهران گفت: ابتدا باید تاکید کنم در حال اصلاح این مصوبه هستیم و قرار نیست این دو مجموعه ورزشی به اداره کل ورزش و جوانان استان تهران منتقل شوند.

شرکت توسعه منحل نخواهد شد

وی در پاسخ به این سوال که آیا با این اتفاق قرار است در آینده شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی منحل شود، افزود: خیر. مگر شرکت توسعه با دو مجموعه برپاست که بخواهد با انتقالش، بوی انحلال از آن بلند شود؟ تاکید می‌کنم قرار نیست شرکت توسعه منحل شود.

سجادی افزود: شرکت توسعه و نگهداری امکان ورزشی دو ماموریت مهم دارد که یکی از آن‌ها ساخت و ساز است. دیگری بهره‌برداری از امکانی که طبق قانون، مالکیت آن به شرکت توسعه واگذار شده است. در انبوهی از مکان‌هایی که تولیت آن به شرکت توسعه واگذار شده، ما درخواست دادیم که مالکیت دو مجموعه آزادی و انقلاب به وزارت ورزش منتقل شود و نه اداره کل وزش و جوانان استان تهران. به دنبال اصلاحیه این مسئله در مصوبه هستیم. چون اداره کل ورزش و جوانان استان تهران در حال حاضر مدیریت ورزشگاه‌های تختی، حیدرنیا و چند مجموعه دیگر را دارد و ما در وهله اول باید مطمئن شویم که این اداره کل در اداره آن‌ها موفق است یا خیر.

می‌خواهیم امکانات دو مجموعه آزادی و انقلاب در اختیار وزارت ورزش باشد

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: دیروز اصلاحیه‌ای تهیه کردیم و آن را به محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور تقدیم می‌کنیم و این درخواست در کمیسیون مطرح می‌شود تا تصمیم‌گیری و بهره‌برداری دو مجموعه آزادی و انقلاب درنهایت به وزارت ورزش برسد. اما باز هم تاکید می‌کنم که اصلا بحث انحلال شرکت توسعه مطرح نیست. می‌خواهیم امکانات این دو مجموعه در دست وزارت ورزش و جوانان باشد و اختیارات‌مان بیشتر شود تا سرویس‌دهی راحت‌تری به هیئت‌های استانی و فدراسیون‌های ورزشی داشته باشیم.

مجموعه کشتی به مدت ۲۵ سال به‌طور رایگان در اختیار فدراسیون است

وی تصریح کرد: وقتی مجموعه‌ای در اختیار داریم، می‌توانیم برای اختصاص بهره‌برداری از آن به یک فدراسیون درخواست بدهیم. مثل کاری که درخصوص فدراسیون کشتی انجام دادیم و مکانی که درحال حاضر در اختیار این فدراسیون است، به مدت ۲۵ سال به طور رایگان در اختیار کشتی قرار گرفته است. کشتی در آن هزینه می‌کند و ۲۵ سال بهره‌برداری می‌کند. می‌خواهیم این مسیر را جلو ببریم. این به نفع ورزش، فدراسیون‌ها و هیئت‌هاست. از طرفی شرکت توسعه هم غریبه نیست ولی خودش به تنهایی نمی‌تواند چنین تصمیماتی بگیرد چون قانون چنین اجازه‌ای به آن نمی‌دهد.

به دنبال کنترل مکانیزم گرانی ورزش هستیم

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر این که هدف از این کار ارزان کردن ورزش است، گفت: می‌خواهیم در راستای ارزان‌نگه‌داشتن ورزش و جلوگیری از گران شدن ورزش و اجاره بی‌رویه امکان ورزشی اقدام کنیم. این درحالی است که قانون به شرکت توسعه می‌گوید باید اماکن دراختیارت را اجاره بدهی و وقتی در مزایده بالاترین قیمت پیشنهاد مطرح می‌شود، شرکت توسعه مجبور است این قیمت را در طول مدت اجاره در بیاورد که حاصل آن گرانی ورزش است. ما می‌خواهیم این مکانیزم را کنترل کنیم. مجلس و دستگاه‌های نظارتی هم از ما خواسته‌اند که ورزش گران نشود. در هیات دولت هم رئیس جمهور دستور داده‌اند که مراقب باشید خدمات از جمله ورزش گران نشود. با این مصوبه شرکت توسعه بیشتر به سوی مسئولیت اصلی خود که همان ساخت و ساز است، حرکت می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر