رشد ۱۵ درصدی سرانه فضاهای ورزشی استان آذربایجان‌غربی در یک سال

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی از رشد سرانه فضای ورزشی استان به ۷۶ سانتی‌متر مربع خبرداد.

رشد ۱۵ درصدی سرانه فضاهای ورزشی استان آذربایجان‌غربی در یک سال

به گزارش مملکت آنلاین، سجاد بیرامی در حضور خبرنگاران گفت: با افتتاح پروژه‌های ورزشی در طی یک سال اخیر، سرانه فضای ورزشی استان با ۱۰ سانتی متر مربع افزایش به ۷۶ سانتی‌متر مربع رسیده که از میانگین کشوری ۷۵ سانتی‌متر مربعی پیشی گرفته است.

وی اظهار کرد: از این رقم ۴۶.۵ سانتی مترمربع مربوط به فضاهای ورزشی اداره کل، ۱۶.۵ سانتی مترمربع مربوط به فضاهای ورزشی سایر ارگان‌ها و دستگاه‌ها و ۱۳ سانتی‌متر مربع مربوط به بخش خصوصی است.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در حال حاضر حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع فضای ورزشی در آذربایجان‌غربی وجود دارد که در ۱۵۳۷ مکان ورزشی تقسیم شده است.

بیرامی اضافه شدن  ۲۷ صدم درصد ارزش افزوده را اتفاقی قابل توجه در رشد سرانه فضای ورزشی عنوان و خاطر نشان کرد: با اضافه شدن این رقم، اعتبار مصوب و تخصیص یافته استان افزایش چشمگیری داشته بطوریکه با تخصیص این اعتبارات هم اکنون ۹۱ پروژه ورزشی در استان فعال شده که از این تعداد ۷ پروژه ملی است.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی اضافه کرد: استادیوم ۵هزار نفری خوی، بوکان، مهاباد و سلماس، ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ارومیه، استادیوم میاندوآب و پیست تارتان از پروژه‌های ملی فعال در استان است که هم اکنون پیست تارتان آماده نصب شده و بدلیل شرایط آب و هوایی قرار است نصب آن در اردیبهشت‌ماه انجام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر