بیانیه تند پرسپولیس: ما از داوری ضرر کردیم بقیه اعتراض می‌کنند

باشگاه پرسپولیس با انتشار بیانیه‌ای نسبت به اشتباهات داوری واکنش نشان داد.

بیانیه تند پرسپولیس: ما از داوری ضرر کردیم بقیه اعتراض می‌کنند

به گزارش مملکت آنلاین و به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس، در بیانیه باشگاه پرسپولیس آمده است: پس از جام جهانی مسابقات لیگ در حالی از سر گرفته شده که در اکثر بازی‌های پرسپولیس به گواه کارشناسان، اشتباهات داوری به ضرر سرخپوشان رقم خورده است. این اشتباهات داوری در این مدت حداقل ۵ امتیاز از پرسپولیس گرفته که به راحتی باعث برهم خوردن معادلات صدرنشینی شده است.
اعلام پنالتی اشتباه برای گل‌گهر، نگرفتن هند پنالتی واضح بازیکن ذوب‌آهن، نگرفتن پنالتی واضح روی دیاباته در بازی با فولاد، عدم اعلام دو پنالتی روی دیاباته و ترابی در بازی مقابل آلومینیوم فقط بخشی از این اشتباهات تاثیرگذار علیه پرسپولیس در همین مدت کوتاه بوده است. اشتباهاتی که به راحتی یک تیم را در صدر به پرسپولیس رساند.
شاید اگر این مشکلات فاجعه‌بار داوری برای هر باشگاه و مربی دیگری رخ می‌داد خیلی زودتر از اینها شهر را به هم ریخته بودند و هر روز مصاحبه می‌کردند اما ما صبر پیشه کردیم و ضمن احترام به جامعه داوری از راه قانونی پیش رفتیم.
در همین زمینه، فیلمی از اشتباهات داوری پرتعداد علیه پرسپولیس از ابتدای فصل و همچنین اشتباهات داوری به سود یک تیم از اول لیگ امسال به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارسال شده است. سوال ما این است که آیا این دو موضوع به هم ارتباطی دارند؟ آیا عدم اعلام پنالتی در سه بازی متوالی علیه پرسپولیس و اشتباهات عجیب داوری به سود یک تیم در مقاطع متعدد فصل، اتفاقی است؟
در شرایطی که همه دیدند در سه بازی متوالی مقابل ذوب‌آهن، فولاد و آلومینیوم چه بلایی سر پرسپولیس آمد، مدیر تیم نفت آبادان به چه حقی به خود اجازه می‌دهد راجع به گل‌های سالم پرسپولیس این‌طور حرف بزند؟ جناب مدیر ببخشید که قبل از بازی از حق تیم‌مان و میلیون‌ها هوادار دفاع کردیم! در این میان عده‌ای هم به دنبال گرفتن ماهی از آب گل‌آلود هستند و در مسائلی که به آنها ارتباط ندارد دخالت کرده‌اند که توصیه می‌کنیم فعلا به دنبال کنترل مربی خود و صاف کردن بدهی‌های پرتعداد و سنگین خود به سازمان لیگ و بقیه افراد باشند.
این‌که خداداد افشاریان با عدم مدیریت درست و همچنین ادبیات غلط نسبت به اشتباهات سریالی علیه پرسپولیس صحبت کرد هم تقصیر ماست؟ خود ما اولین باشگاهی بودیم که نسبت به اظهارات نسنجیده افشاریان واکنش منفی نشان دادیم چرا که پیشتر بارها گفته‌ایم و دوباره می‌گوییم که انتظار ما فقط اجرای عدالت است نه چیز دیگر.
در تصاویر جدیدی که در محافل فوتبالی منتشر شد همه به وضوح دیدند که گل دوم دیاباته در شرایط سالم به ثمر رسید و کارشناسان داوری هم تایید کردند، به غیر از یک نفر که سال‌هاست غرض‌ورزی‌اش ثابت شده است.
برای ما سوال است که وقتی تا این حد از اشتباهات داوری ضربه خورده‌ایم باز هم این بقیه هستند که طلبکارند و در یک بازی با گل‌های سالم هم می‌خواهند جو را عامدانه به ضرر پرسپولیس کنند. یا یک کارشناس رنگی که معلوم نیست در این چند سال کجا بوده، در تلویزیون طوری صحبت می‌کند که واقعیت‌ها را ۱۸۰ درجه برعکس جلوه دهد. این دقیقا همان نقطه‌ای است که کمیته انضباطی باید ورود کند و از آنها انتظار برخورد جدی با این رویه را داریم.
نکته مهم دیگر، برنامه‌ریزی لیگ و جام حذفی است. پیشتر گفته‌ایم و هنوز هم گله داریم که دقیقا کجای دنیا درست وسط فصل و در کوران مسابقات، برنامه بازی‌ها را به خاطر یک بازی دوستانه به هم می‌ریزند؟ آیا یک تیم این‌قدر در تشکیلات فدراسیون نفوذ دارد که برنامه تیم‌ها را به‌خاطر بازی دوستانه‌اش دستکاری کنند؟ این‌که پرسپولیس قبل از بازی در جام حذفی ۹ روز بازی نداشته باشد و حریفش با یک تیم اروپایی مصاف دوستانه بدهد کجایش عادلانه است؟
از این بدتر توجیه‌های رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ است. آقای مهدی! چون بازی ۴ ماه پیش درخواست شده بوده باید سیکل زمانی بازی‌های ما را به هم بریزید؟ آمدن یک تیم روسی چه آورده‌ای برای تیم ما و سایر تیم‌های لیگ دارد که شما برگزاری این بازی را این‌گونه توجیه کرده‌اید؟
در همین زمینه نیز نامه اعتراضی باشگاه پرسپولیس به فدراسیون فوتبال ارسال شده و منتظر موضع‌گیری رسمی مسئولان درباره این برنامه‌ریزی عجیب و ناعادلانه هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر