واکنش فدراسیون بسکتبال درباره تحریف نام خلیج فارس توسط FIBA

فدراسیون بسکتبال ایران در پی برخی حواشی به‌وجود آمده درباره تبلیغات محیطی مسابقات سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا در ایران، بیانیه صادر کرد.

واکنش فدراسیون بسکتبال درباره تحریف نام خلیج فارس توسط FIBA

به گزارش مملکت آنلاین، فدراسیون جهانی بسکتبال برای مسابقات سوپر لیگ غرب آسیا از نام لیگ «خلیج» به جای لیگ «خلیج فارس» استفاده کرده است که فدراسیون بسکتبال ایران نیز در جریان تبلیغات محیطی سالن آزادی، از همین نام خلیج برای تبلیغات استفاده کرده است. موضوعی که حواشی‌ای را به همراه داشت تا فدراسیون بسکتبال ایران نسبت به این حواشی واکنش نشان دهد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسمه تعالی

مسابقات سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا طی روزهای گذشته براساس جدول زمانی این مسابقات در دو منطقه برگزار شد. همانگونه که همه کارشناسان ورزش بسکتبال مطلع هستند، از حدود ۲۵ سال پیش قاره آسیا به شش منطقه جغرافیایی تقسیم گردیده است که به شرح زیر می باشد:

  • ⁃ Central Asia Basketball Association(CABA)
  • ⁃ East Asia Basketball Association(EABA)
  • ⁃ Gulf Basketball Association(GBA)
  • ⁃ South Asia Basketball Association(SABA)
  • ⁃ South East Asia Basketball Association(SEABA)
  • ⁃ West Asia Basketball Association(WABA)

62495279

که ایران به همراه کشورهای لبنان، عراق، یمن، فلسطین، اردن و سوریه در منطقه WABA قرار گرفته است. این مسابقات با توجه به گروه‌بندی‌های صورت گرفته، تحت عنوان مخفف واسل – گالف برگزار می‌شود. تبلیغات محیطی زمین مسابقات نیز بر همین مبنا و بر اساس نام‌های مخفف برای این مسابقات طراحی گردیده است.

بدون شک هریک از اعضای هیات رئیسه فدراسیون بسکتبال و تمامی بازیکنان این ورزش در ایران نسبت به هرگونه تحریف در واژه "خلیج فارس" حساسیت فراوان دارند تا جایی که یکی از لیگ‌های در حال برگزاری با نام خلیج همیشگی فارس نامگذاری گردیده است.

در پایان تاکید می‌شود که ایجاد حواشی نمی‌تواند فدراسیون بسکتبال را از مسیر گسترش این ورزش مورد توجه جوانان این مرز و بوم بازدارد و کماکان اعضای هیات رئیسه و همه مسئولان فدراسیون بسکتبال در سراسر کشور هم و غم خود را جهت کشف استعدادهای درخشان و رشد و توسعه کمی و کیفی آن مصروف خواهند داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر