رئیس سازمان لیگ بسکتبال: کنار گذاشتن توفارقان آذرشهر برطبق آیین نامه نبود

تیم توفارقان آذرشهر به دلیل قوانین آیین‌نامه‌ای، می‌توانند در لیگ برتر بسکتبال به کار خود ادامه دهند.

رئیس سازمان لیگ بسکتبال: کنار گذاشتن توفارقان آذرشهر برطبق آیین نامه نبود

به گزارش مملکت آنلاین، روز گذشته بود که فدراسیون بسکتبال ایران اعلام کرد که تیم توفارقان آذرشهر، به دلیل دو باخت فنی در این فصل، از ادامه رقابت‌های لیگ برتر ایران کنار گذاشته شد. تصمیم که امروز رد شد و قرار است این تیم به فعالیت خود در لیگ ادامه دهد.

این اتفاق در حالی رخ داد که در روزهای گذشته، محسن معزی‌فر، سرپرست دبیری فدراسیون و نصرت‌الله جعفریان، رئیس سازمان لیگ فدراسیون بسکتبال، خبر حذف توفارقان را تایید کرده بودند.

نصرت‌الله جعفریان، رییس سازمان لیگ فدراسیون بسکتبال در رابطه با اتفاق رخ داده توضیح داد: در آیین‌نامه ما آمده است که اگر یک تیم دو بار از حضور در بازی‌های خودداری کند باید از لیگ کنار برود.

او ادامه داد: یک بند دیگر هم مبنی بر این که اگر دو بار بازی را نیمه تمام رها کند باید حذف شود وجود دارد. بندی مبنی بر این که اگر یک بار در بازی شرکت نکند و یک بار هم نیمه کاره بازی را رها کند باید حذف شود، وجود نداشت.

رئیس سازمان لیگ بسکتبال تصریح کرد: تیم توفارقان یک‌بار در بازی حاضر نشد و یک‌بار هم ۵۹ ثانیه مانده به پایان بازی (مقابل صنایع هرمزگان) از ادامه مسابقه امتناع کرد. به همین دلیل با شرایط آیین‌نامه هم‌خوانی نداشت که این تیم را حذف کنیم.

او ادامه داد: پس از مشورت با بخش قضایی فدراسیون به این نتیجه رسیدیم که حذف این تیم شدنی نیست و باید در لیگ بمانند. البته تاکید کرده‌ایم که در صورت تکرار یکی از این دو رفتار، توفارقان از لیگ حذف می‌شود.

جعفریان در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون آشنایی کامل با آیین‌نامه ندارد؟ توضیح داد: متاسفانه این اتفاق افتاد اما باید برای فصول بعد این بخش از آیین‌نامه اصلاح شود. قوانین فیبا هم گفته است یک تیم با شرایط توفارقان (یک بار حضور پیدا نکردن و یک بازی ناتمام) در تورنمنت‌ها حذف می‌شود نه لیگ برتر، به همین دلیل نشد از لیگ کنار گذاشته شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر