ای‌اف‌سی، ۳ میلیون دلار به عربستان پرداخت کرد / دلیل: میزبانی لیگ قهرمانان آسیا

کنفدراسیون فوتبال آسیا هزینه میزبانی تیم های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا را که بالغ بر ۶ میلیون دلار است به عربستان می‌دهد.

ای‌اف‌سی، ۳ میلیون دلار به عربستان پرداخت کرد / دلیل: میزبانی لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش مملکت آنلاین، مسابقات منطقه غرب لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ فوتبال آسیا به صورت متمرکز در هر پنج گروه به میزبانی کشور عربستان در حال برگزاری است.

هرچند که با کم شدن شیوع ویروس کرونا انتظار می‌رفت کنفدراسیون فوتبال آسیا مسابقات این فصل را به صورت رفت و برگشت در هر کشور برگزار کند اما در نهایت تصمیم به میزبانی کامل عربستان در منطقه غرب گرفته شد.

این میزبانی آورده مالی زیادی برای عربستان به دنبال داشته است که تنها در یک مورد، AFC هزینه اسکان و هتل تیم‌ها را متقبل شده است.

طبق اعلام روزنامه «الاقتصادیه» عربستان، این مبلغ معادل ۳ میلیون دلار است که کنفدراسیون آسیا آن را در اختیار عربستان می‌گذارد.

هزینه اسکان هر تیم برای مدت ۲۳ روز در عربستان، حدود ۱۵۰ هزار دلار تخمین زده شده است که هر گروه ۶۰۰ هزار دلار از آب در می‌آید.

طبق اعلام AFC، هر تیم باید ظرف ۲۴ ساعت بعد از آخرین بازی، عربستان را ترک کند وگرنه هزینه هر روز اضافه ماندن در این کشور بر عهده همان باشگاه خواهد بود (روزانه ۶ هزار و ۵۲۱ دلار).

تیم‌های فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان دو نماینده ایران در این فصل از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا هستند. فولاد پیش از آخرین بازی مرحله گروهی، صعودش به مرحله یک هشتم نهایی را قطعی کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر