هفته سی و هفتم لالیگا/ رئال آماده تاجگذاری در اسپانیا

تیم فوتبال رئال مادرید در صورت برتری مقابل ویارئال، قهرمانی خود در لالیگا را قطعی می‌کند.


هفته سی و هفتم لالیگا/ رئال آماده تاجگذاری در اسپانیا

به گزارش مملکت‌آنلاین، رقابت‌های هفته سی و هفتم و ما قبل پایانی لالیگای اسپانیا، امشب با انجام ۱۰ دیدار برگزار خواهد شد و به به غیر از بازی ایبار – وایادولید، تمامی رقابت‌ها به صورت همزمان از ساعت ۲۳:۳۰ انجام می‌شود. در مهمترین بازی این هفته رئال مادرید صدرنشین در صورت برتری مقابل ویارئال، قهرمانی خود را قطعی می‌کند و بارسلونای رده دومی هم میزبان اوساسونا خواهد بود.

 

رئال مادرید – ویارئال

از ۴ بازی لالیگایی اخیر که بین این ۲ تیم برگزار شده، یک برد برای رئال بوده و ۳ بازی هم با تساوی به پایان رسیده است.   این بازی چهارمین تقابل ویارئال مقابل تیم‌های مادریدی در فصل جاری محسوب می‌شود و زیردریایی‌ها در یک بازی بازنده بوده‌اند و بردی هم به دست نیاورده‌اند.

ویارئال هر ۴ بازی اخیر خارج از خانه خود را با برتری به پایان رسانده‌ و در ۳ بازی هم موفق به کلین‌شیت شده‌ و در صورت برتری مقابل رئال برای اولین بار در این فصل، موفق به کسب پنجمین برد متوالی خارج از خانه می‌شود. نکته جالب درباره ۵ گل آخر لالیگایی ویارئال، به ثمر رسیدن ۳ گل از روی نقطه پنالتی است.

در آن سوی میدان هم رئالی‌ها هر ۶ بازی آخر خانگی خود را با پیروزی پشت سر گذاشتند و در ۴ بازی هم دروازه‌شان را بسته نگه داشتند.

پس از شروع دوباره لالیگا، کریم بنزما و سرخیو راموس  از رئال و جرارد مورنو از ویارئال ۵ بار موفق به گلزنی شده‌اند و تنها رائول گارسیا از اتلتیک بیلبائو، با زدن ۶ گل آمار بهتری نسبت به این بازیکنان داشته است.

مورنو، مهاجم آماده این روز‌های ویارئال، در ۲ بازی قبلی مقابل رئال، ۲ گل و یک پاس گل داده و چهره کلیدی تیمش در این بازی محسوب می‌شود. در ژانویه ۲۰۱۸، خاویر کایخا، سرمربی فعلی ویارئال در سانتیاگو برنابئو، موفق به شکست رئال با زیدان در لالیگا شد که این پیروزی، تنها برتری زردپوشان مقابل کهکشانی‌ها در ۴ تقابل قبلی بوده است.

این دیدار هشتمین تقابل زیدان با هدایت رئال مادرید مقابل زیردریایی‌ها محسوب می‌شود و به غیر از یک شکست، مرد فرانسوی در ۳ بازی برنده بوده است.

رئالی‌ها در صورت برتری در بازی امشب، به واسطه اختلاف امتیازی که با بارسلونای رده دومی ایجاد کرده‌اند، یک هفته پیش از اتمام لالیگا، قهرمان این فصل می‌شوند. هرچند که باشگاه مادریدی از هواداران خود درخواست کرده است در صورت قطعی شدن قهرمانی، به دلیل رعایت فاصله اجتماعی از خانه‌هایشان خارج نشوند.

در بازی امشب مارسلو، فرناندز و دیاز از رئال مادرید و باکا و موری از ویارئال به دلیل مصدومیت غایب خواهند بود.

 

بارسلونا – اوساسونا

حریف امشب آبی‌اناری پوشان در ۱۳ تقابل قبلی لالیگایی، تنها یک بار در سال ۲۰۱۲ و با نتیجه ۳ بر ۲ به برتری رسیده و در ۹ بازی هم بازنده بوده است. بارسایی‌ها در ۶ بازی قبلی خانگی مقابل اوساسونا برنده بوده‌اند و ۳۱ گل در این بازی‌ها به ثمر رسانده اند و در ۴ بازی هم موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌شان شده‌اند.

بارسا از ۹ بازی قبلی خانگی خود در این فصل، تنها یک تساوی داشته و در ۸ بازی مقابل حریفان به برتری رسیده است. اوساسونا هم از ۳ بازی قبلی خارج از خانه خود در این فصل، ۲ بار برنده بوده و یک بار هم طعم شکست را چشیده است.

شاگردان ستین در حالی با ۷۹ امتیاز در رده دوم جدول قرار دارند که نسبت به همه فصول خود در این مقطع زمانی (هفته سی و ششم)، بدترین عملکرد خود را پس از فصل ۰۷-۲۰۰۶ که تنها ۶۴ امتیاز گرفته بودند به ثبت رسانده اند.

انریک گایگو، در ۳ بازی قبلی اوساسونا، ۳ بار برای این تیم گلزنی کرده است. بازیکنی که در ۲۶ بازی قبلی هم تنها ۳ گل به ثمر رسانده بود و در انتهای فصل، موتور گلزنی اش برای تیم پامپلونا روشن شده است. لیونل مسی هم که تاکنون ۱۷ بازی مقابل اوساسونا انجام داده، ۲۱ بار موفق به گلزنی مقابل این تیم شده است.

در بازی امشب گریزمان، دمبله و اومتیتی، ۳ بازیکن فرانسوی بارسا به دلیل مصدومیت حضور ندارند.

 

برنامه دیگر بازی‌های این هفته لالیگا

 ایبار - وایادولید

ختافه - اتلتیکو مادرید

مایورکا - گرانادا

بتیس - آلاوس

سوسیداد - سویا

والنسیا - اسپانیول

بیلبائو - لگانس

سلتاویگو - لوانته

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر