مشعل المپیک ۲۰۲۴ پاریس روشن شد

در فاصله ۱۰۰ روز مانده به آغاز بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، مشعل المپیک به صورت رسمی در یونان روشن شد.

مشعل المپیک ۲۰۲۴ پاریس روشن شد

به گزارش مملکت آنلاین، بازی‌های المپیک پاریس مرداد ماه امسال به میزبانی پاریس برگزار می‌شود. امروز سه‌شنبه (۲۹ فروردین‌) و درحالی که ۱۰۰ روز تا شروع این تورنمنت جذاب فرصت باقی‌است، مشعل المپیک ۲۰۲۴ پاریس به صورت رسمی در یونان روشن شد.

مری مینا هنرپیشه یونانی، شعله مشعل را با استفاده از نور خورشید روشن کرد و آن را به اولین حمل‌کننده که قهرمان قایقرانی المپیک ۲۰۲۰ توکیو است، داد.

لورا مانادو شناگر زن فرانسوی و دارنده ۳ مدال المپیک، به‌عنوان نخستین ورزشکار، مشعل المپیک را در خاک یونان حمل کرد. او مشعل المپیک را از استفانوس انتوسکوس یونانی، دارنده مدال طلای رقابت‌های قایقرانی المپیک ۲۰۲۰ توکیو، تحویل گرفت.

این مراسم در معبد ۲۶۰۰ساله هرا برگزار شد و کاتِرینا ساکلاروپولو رییس‌جمهوری یونان و توماس باخ رییس کمیته بین‌المللی المپیک از جمله چهره‌های شاخص حاضر در این مراسم بودند.

مشعل المپیک ۱۱ روز در خاک یونان توسط ۶۰۰ مشعل‌دار حمل و سپس ۷ اردیبهشت در مراسمی به برگزارکنندگان المپیک ۲۰۲۴ پاریس تحویل داده می‌شود.

مشعل المپیک ۸ اردیبهشت با کشتی «بلم» (کشتی که پس از بازی‌های ۱۸۹۶ آتن به آب انداخته شد) سفرش را به مقصد فرانسه و شهر پاریس، آغاز خواهد کرد. این مشعل ۱۹ اردیبهشت به بندر مارسی می‌رسد و ۱۰ هزار حمل‌کننده آن را در ۶۴ شهر فرانسه حمل خواهند کرد.

مشعل المپیک سفری ۱۲ هزار کیلومتری خواهد داشت و پنجم مرداد به مراسم افتتاحیه المپیک پاریس در رودخانه سن وارد می‌شود. این برای نخستین بار است که مراسم افتتاحیه المپیک در ورزشگاه اصلی کشور میزبان برگزار نمی‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر