اعلام جزئیات مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس

رئیس کمیته سازماندهی بازی‌های المپیک و پارالمپیک پاریس جزئیات مراسم افتتاحیه بازی‌های این دوره را اعلام کرد.

اعلام جزئیات مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس

به گزارش مملکت آنلاین، المپیک ۲۰۲۴ از ۲۶ تا ۱۱ اوت (۵ تا ۲۱ مرداد ۱۴۰۳) برگزار می‌شود و مقام‌های پاریس در فاصله کمتر از پنج ماه تا شروع این بازی‌ها جزئیات مراسم افتتاحیه را اعلام کردند. بر این اساس مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ از ساعت ۱۹:۳۰ به وقت محلی (۲۲:۰۰ به وقت ایران) شروع می‌شود.

به نوشته سایت المپیک، مراسم افتتاحیه بازی‌های پاریس ۲۰۲۴ نوید یک تجربه بی‌سابقه را می‌دهد و قرار است از نورهای طبیعی استفاده شود. بهترین ورزشکاران جهان در کنار رودخانه سن در قلب پایتخت فرانسه حضور خواهند داشت تا بازی‌های المپیک در حضور نزدیک به ۳۰۰ هزار هوادار در سطح شهر شروع شود.

تونی استنگوئت: یک بعد واقعا شاعرانه

ورزشکاران با حرکت از شرق به غرب پاریس از کنار برخی از زیباترین بناهای تاریخی شهر عبور خواهند کرد. نوتردام پاریس، موزه لوور، پل پون ده آر، موزه اورسی تنها بعضی از این مکان‌های تاریخی‌اند.

تونی استنگوئت، رئیس کمیته سازماندهی بازی‌های المپیک و پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴، گفت: خوشحالیم که مراسم افتتاحیه‌ای داریم که روح ورزش و شهر پاریس را به زیباترین شکل به تصویر خواهد کشید. قرار است از نور طبیعی غروب خورشید استفاده شود تا این رویداد باشکوه‌تر شود. در واقع افتتاحیه المپیک بعدی واقعا شاعرانه خواهد داشت.

او با اشاره به فروش موفقیت‌آمیز بلیت‌ بازی‌های المپیک افزود: موفقیت در فروش بلیت فراتر از آن چیزی بود که ما تصور می‌کردیم. بلیت تمام رویدادهای برنامه المپیک (به جز موج‌سواری که بلیت‌فروشی ندارد)، از جمله تمام فینال‌ها و همچنین مراسم افتتاحیه و اختتامیه در دسترس بود و علاقه‌مندان استقبال خیلی خوبی از این بازی‌ها کردند و نزدیک به ۱۰ میلیون بلیت تاکنون خریداری شده است.

از این ۱۰ میلیون، ۲۰ درصد دیگر برای مقامات محلی، اسپانسرهای مختلف، شبکه‌های پخش‌کننده و جامعه ورزشی در فرانسه توزیع شده و بقیه از راه‌های گوناگون به فروش رفته است.

طبق اعلام هیات اجرایی IOC، المپیک ۲۰۲۴ از ۲۶ ژوئیه تا ۱۱ اوت (۵ تا ۲۱ مرداد ۱۴۰۳) و پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس هم ۲۸ اوت تا ۸ سپتامبر (۷ تا ۱۸ شهریور ۱۴۰۳) برگزار خواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر