روسیه تنها با ۴۰ ورزشکار در المپیک پاریس حضور خواهدیافت

جان کوتس، نایب رئیس کمیته بین المللی المپیک شمار تقریبی ورزشکاران روسیه در المپیک را اعلام کرد که بسیار کم تعداد خواهد بود.

روسیه تنها با ۴۰ ورزشکار در المپیک پاریس حضور خواهدیافت

به گزارش مملکت آنلاین، جان کوتس نایب رئیس کمیته بین‌المللی المپیک درباره حضور ورزشکاران روسیه در المپیک صحبت کرد و گفت: هیچ تیمی از روسیه در بازیهای المپیک پاریس نخواهد بود و در واقع تیم های گروهی روسیه در المپیک حضور ندارند. همچنین ورزشکارانی که در تیم‌های نظامی روسیه آموزش دیده اند (زسکا و دینامو) در بازیهای المپیک نخواهند بود. برخی از ورزشکاران ممکن است از شرکت کردن در المپیک خودداری کنند. شاید من اشتباه می‌کنم اما به نظر من حدود ۴۰ ورزشکار روسی در المپیک شرکت خواهند کرد.

به گزارش اسپورت استار، کمیته بین‌المللی المپیک در دسامبر ۲۰۲۳، به ورزشکاران روسیه اجازه داد تا در بازی‌های المپیک پاریس در وضعیت بی‌طرف شرکت کنند. همچنین افرادی که فعالانه از تلاش‌های جنگی حمایت می‌کنند و با سازمان های نظامی مرتبط هستند نیز از شرکت در المپیک محروم خواهند شد.

همچنین نمایش نمادها و پرچم‌های روسیه و بلاروس در المپیک ممنوع خواهد بود.

از ۴۶۰۰ ورزشکاری که تا دسامبر ۲۰۲۳ سهمیه المپیک کسب کردند، هشت نفر روس هستند و سه نفر پاسپورت بلاروسی دارند. بیش از ۶۰ اوکراینی نیز سهمیه کسب کردند.

برخی از رشته‌های ورزشی مانند سوارکاری اعلام کرده‌اند که به هیچ ورزشکاری از دو کشور روسیه و بلاروس اجازه رقابت در المپیک را نمی‌دهند و اتحادیه جهانی دو و میدانی نیز ورزشکاران روسیه و بلاروس را از اوایل سال ۲۰۲۲ از حضور در تمامی رقابت‌ها محروم کرده است.

سایر فدراسیون‌ها مانند فدراسیون شنا و فدراسیون بین المللی تنیس، به ورزشکاران روسیه و بلاروس اجازه خواهند داد تا تحت محدودیت های IOC رقابت کنند.

دانیل مدودف، تنیسور شماره چهار جهان روسیه، اوایل این ماه گفت که مشتاقانه منتظر رقابت است و قوانین را رعایت خواهد کرد.

بازی های المپیک پاریس از ۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست ۲۰۲۴ برگزار می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر