برد پرگل لیورپول و رم در روز حضور سردار آزمون در لیگ اروپا / لورکوزن با خوش شانسی نباخت

به گزارش مملکت آنلاین، رم و لیورپول با پیروزی‌های قاطع و سنگین مقابل اسپارتاپراگ و برایتون مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های فصل جاری لیگ اروپا را آغاز کردند. در شب بازگشت محمد صلاح، درخشش داروین نونیز لیورپول را به پیروزی ۵ بر یک در خانه نماینده جمهوری چک رساند و رم با ۲ پاس گل از الشعراوی موفق به کسب پیروزی ۴ بر صفر مقابل شاگردان روبرتو دی‌زربی در برایتون شد. در دیگر مسابقه زودهنگام امشب لورکوزن میهمان قره‌باغ آذربایجان بود. این دیدار به لطف گل دیرهنگام پاتریک شیک با تساوی ۲ بر ۲ به اتمام رسید تا روند شکست‌ناپذیری طولانی‌مدت لورکوزن همچنان ادامه پیدا کند.

شاهکار سرخ‌ها در پراگ

۱۹ هزار هوادار حاضر در ورزشگاه لتنا به انتظار درخشش اسپارتا پراگ نشسته بودند اما لیورپول خیلی زود صاحب پنالتی شد و پیش افتاد. سورنسن در آستانه محوطه جریمه روی پای الکسیس مک‌الیستر خطا کرد و با تأیید داوران حاضر در اتاق VAR خود او پشت ضربه ایستاد تا در خلاف جهت حرکت سنگربان حریف، نخستین گل بازی را به ثمر برساند.

در حالی که ۲۵ دقیقه از ابتدای کار گذشته بود، داروین نونیز با یک شلیک زیبا اختلاف را دوبرابر کرد. جاگیری اشتباه و پیش‌بینی نادرست ویندال از مسیر حرکت توپ باعث شد لیورپول به گل دوم برسد.

در حالی که همه منتظر سوت پایان نیمه اول بودند، همکاری زنندگان ۲ گل نخست، منجر به افزایش اختلاف شد. پاس بلند زیبای مک‌الیستر در سمت راست محوطه جریمه به داروین نونیز رسید و شلیک والی دیدنی او از آستانه محوطه به دورترین قسمت دروازه اسپارتاپراگ رفت تا لیورپول به گل سوم برسد.

کانر بردلی که بین ۲ نیمه جایگزین گومز شده بود در نخستین دقیقه از نیمه دوم روی پاس عرضی بازیکنان حریف از سمت راست، گوشه بالای دروازه خودی را هدف قرار داد تا اختلاف به ۲ گل برسد اما خود او دقایقی بعد با یک پاس به عقب عالی از نزدیکی نقطه کرنر زمینه‌ساز گل چهارم تیمش شد. توپ به الیوت رسید و او لوئیس دیاس را تغذیه کرد تا با شلیکی منحرف‌شده از فاصله نزدیک توپ را به پشت سر ویندال برساند.

شلیک سوبوسلای در دقیقه ۹۴ از روی خط محوطه جریمه بعد از برخورد به پای دروازه‌بان حریف به تور دروازه اسپارتا پراگ بوسه زد تا حساب کار ۵ بر یک شود.

تحقیر برایتون در الیمپیکو

نخستین تجربه برایتون در لیگ اروپا با صدرنشینی در یک گروه دشوار آغاز شد اما امشب شاگردان دانیله دروسی در رم طعم تلخ شکست سنگین را به تیم نهم جدول رده‌بندی لیگ برتر انگلیس چشاندند. تنها ۱۳ دقیقه از آغاز کار گذشته بود که پائولو دیبالا، رم را پیش انداخت. پاس در عمق بلند پاردس از زمین خودی دیبالا را کیلومترها دورتر از آخرین مدافع با دروازه‌بان تنها کرد. قهرمان جام جهانی ۲۰۲۲ به راحتی جیسون استیل را جا گذاشت تا توپ را به درون دروازه خالی برایتون بفرستد. پرچم کمک‌داور به نشانه آفساید بالا رفت اما بازبینی ویدئویی صحنه گل در اتاق VAR خوشحالی را به گلادیاتورها هدیه داد.

حملات جسته و گریخته ۲ تیم تا اواخر نیمه نخست بی‌حاصل مانده بود تا اینکه روملو لوکاکو با یک فرار عالی اختلاف را به ۲ رساند. اشتباه لوئیس دانک در سمت چپ دفاع میهمان، مهاجم بلژیکی را با سنگربان برایتون تک‌به‌تک کرد تا زاویه نزدیک دروازه او را آماج شلیک خود قرار دهد.

حملات رم در اواسط نیمه دوم زهردارتر شد و جان‌لوکا مانچینی در دقیقه ۶۴ اختلاف را به ۳ رساند. ارسال خطرناک‌ و زیبای استفان الشعراوی از پشت محوطه جریمه در پشت مدافعان به مانچینی رسید و مدافع وسط ۲۷ ساله توپ را به مقصد طرف دورتر دروازه قطع کرد.

این پایان کار نبود و پیش از آنکه دقیقه ۷۰ از راه برسد، برتری جالوروسی به عدد ۴ رسید. اسپیناتزولا توپ را به زیبایی در لب خط عرضی به الشعراوی رساند و ارسال سر ضرب او روی خط محوطه ۶ قدم با ضربه سر برایان کریستانته همراه شد تا توپ برای چهارمین بار از خط دروازه استیل عبور کند.

سردار آزمون در این بازی در لحظات پایانی وارد زمین شد.

رم بعد از استخدام دروسی ۱۱ بار در رقابت‌های مختلف به میدان رفته  و حاصل آن ۸ پیروزی، ۲ تساوی و تنها یک شکست در مقابل اینتر بوده است.

فرار لورکوزن از نخستین شکست فصل

شاگردان قربان قربان‌اف در تیم جذاب، جسور، جنگنده و شگفتی‌ساز قره‌باغ تا یک قدمی تحمیل نخستین شکست فصل به صدرنشین مقتدر بوندس‌لیگا هم پیش رفتند اما گل دیرهنگام پاتریک شیک بایرلورکوزن را از مهلکه باکو نجات داد. نماینده جمهوری آذربایجان با گل یاسین بنزیه از حریف پیش افتاد و جونینیو که پاس منجر به گل نخست را داده بود در آخرین لحظات نیمه اول برتری را دوبرابر کرد. لورکوزن اما در نیمه دوم به بازی برگشت و فلورین ویرتز در فاصله ۲۰ دقیقه مانده به پایان کار، اختلاف را به حداقل رساند؛ پیش از آنکه پاتریک شیک در دومین دقیقه از وقت‌های تلف‌شده نیمه دوم با یک ضربه سر روی ارسال روبرت آندریخ کار را به تساوی بکشد. روند پیروزی‌های متوالی لورکوزن بعد از ۶ مسابقه متوقف شد اما شکست‌ناپذیری این تیم از نخستین مسابقه فصل تاکنون همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر