فرمت مراسم توپ طلا تغییر می‌کند

مراسم توپ طلای سال ۲۰۲۴ با توافق و همکاری اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) و نشریه فرانس فوتبال با فرمت جدیدی برگزار خواهد شد.

فرمت مراسم توپ طلا تغییر می‌کند

به گزارش مملکت آنلاین، بر اساس اعلام یوفا از سال آینده مراسم اهدای جایزه برترین‌های سال یوفا برگزار نخواهد شد و قرار است با اضافه‌شدن دو جایزه برترین سرمربی زن و مرد به مراسم توپ طلا، جوایز این مراسم با همکاری مشترک یوفا و فرانس‌فوتبال اهدا شود.

یوفا و فرانس فوتبال در نظر دارند یک پلتفرم جهانی بزرگ برای معتبرترین جایزه فوتبالی ایجاد کنند. این همکاری بین طرفین آغاز شده و قرار است مراسم توپ طلای ۲۰۲۴ بر اساس قالب جدید به اجرا درآید. توپ طلا که از سال ۱۹۵۶ هر ساله توسط فرانس فوتبال ارائه می‌شود، معتبرترین جایزه‌ای است که یک فوتبالیست می‌تواند به واسطه دستاوردهای فردی، دریافت کند.

بر اساس توافق صورت گرفته ۲ جایزه جدید به این مراسم اضافه خواهد شد که اختصاص به مربیان سال زن و مرد دارد. ترکیب جوایز فعلی با نام‌های قبلی ادامه می‌یابد؛ توپ طلای مردان، توپ طلای زنان، جایزه کوپا (بهترین بازیکن زیر ۲۱ سال)، یاشین (بهترین دروازه‌بان)، جایزه گرد مولر (برترین گلزن فصل قبل)، جایزه بهترین باشگاه مردان، جایزه بهترین باشگاه زنان و جایزه سوکراتس (اقدامات بشردوستانه).

با این توافق، لیونل مسی، فوق ستاره تیم ملی آرژانتین آخرین بازیکن تاریخ فوتبال است که جایزه توپ طلا را به سبک کنونی دریافت کرد و از این پس باید شاهد شیوه جدیدی در برگزاری این مراسم باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر