حذف آمریکا از جام جهانی فوتبال زنان / ثبت بدترین نتیجه تاریخ

تیم فوتبال زنان آمریکا با قبول شکست برابر سوئد در ضربات پنالتی، وداعی تلخ با جام جهانی زنان داشت تا بدترین نتیجه این تیم در ادوار جام‌جهانی رقم بخورد.

حذف آمریکا از جام جهانی فوتبال زنان / ثبت بدترین نتیجه تاریخ

به گزارش مملکت آنلاین، مسابقات جام جهانی ۲۰۲۳ فوتبال زنان از ۲۹ تیرماه به میزبانی مشترک استرالیا - نیوزیلند آغاز شده است و تا ۲۹ مرداد ادامه دارد.

در این رقابت‌ها که با حضور ۳۲ تیم پیگیری می‌شود، تیم فوتبال زنان آمریکا امروز با قبول شکست برابر سوئد در ضربات پنالتی، برای نخستین بار جواز حضور در جمع چهار تیم برتر را پیدا نکرد تا شگفتی این دوره از رقابت‌ها رقم بخورد.

سنگربان سوئد در این بازی در دقایق ۳۳، ۵۳ و ۸۹ سه‌ موقعیت مهم و مسلم گلزنی را از مهاجمان آمریکا گرفت تا کار در ضربات پنالتی دنبال شود. دو شوت خارج از چهارچوب و برخورد توپ با تیر دروازه کافی بود تا آمریکا برای اولین بار در خطر حذف قرار بگیرد. پس از بررسی تصاویر کمک داور ویدئویی/VAR، یانکی‌ها با ضربه دراماتیک هورتیگ و عبور توپ از خط دروازه وداعی تلخ با این جام داشتند تا مجبور به بستن چمدان‌های خود و بازگشت به خانه شوند. آمریکا در این بازی ۵ بر ۴ شکست خورد.

تیم زنان آمریکا در سال‌های ۱۹۹۱، ۱۹۹۹، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹ عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را به دست آورد و در سال‌ ۲۰۲۱ نیز به مقام دوم رسید. آنها در سال‌های ۱۹۹۵، ۲۰۰۳ و ۲۰۰۷ با کسب مقام سومی این جام را به پایان برده بودند و اکنون با حذف آن هم در مرحله یک‌هشتم نهایی در شوک فرو رفتند.

تاکنون تیم‌های اسپانیا، ژاپن، هلند و سوئد به مرحله بعد صعود کرده‌اند و از بین تیم‌های انگلیس، نیجریه، استرالیا، دانمارک، کلمبیا، جامائیکا، فرانسه و مراکش ۴ تیم نیز شانس حضور در یک‌چهارم نهایی را خواهند داشت.

با شکست فوتبال زنان آمریکا و حدف از گردونه رقابت‌های جام‌جهانی شاید بتوان گفت دوران سیطره فوتبال آنها تمام شده و باید منتظر شگفتی‌های دیگری در این مسابقات بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر