مدیر باشگاه المپیک لیون فرانسه بعد از ۳۶ سال تغییر کرد

ژان میشل اولاس، رئیس باشگاه لیون فرانسه پس از ۳۶ سال از سمت خود کناره‌گیری کرد.

مدیر باشگاه المپیک لیون فرانسه بعد از ۳۶ سال تغییر کرد

به گزارش مملکت آنلاین، دوران مدیریت یکی از با سابقه‌ترین مدیران ورزشی پس از ۳۶ سال پایان یافت و حالا مالکین آمریکایی باشگاه المپیک لیون عصر جدیدی را در این باشگاه آغاز خواهند کرد.

باشگاه المپیک لیون در بیانیه‌ای اعلام کرد: "هیئت مدیره لیون طی جلسه‌ای جان تکستور را به عنوان رئیس هیئت مدیره منصوب کرد. این اتفاق پس از استعفای ژان میشل اولاس از سمت خود به عنوان رئیس و مدیر کل لیون رخ داد."

تکستور همچنین از تاریخ ۱۴ اردیبهشت ماه برای یک دوره موقت و قبل از انتخاب قطعی یک نفر برای تصدی این سمت به سمت مدیر کل منصوب شد.

گروه آمریکایی که متعلق به تکستور است، لیون را دسامبر گذشته خریداری کرد و آنها سهام کریستال پالاس و باشگاه برزیلی بوتافوگو را نیز در اختیار دارند.

اولاس در سال ۱۹۸۷ لیون را خریداری کرده بود، زمانی که این تیم در جمع باشگاه‌های دسته دومی حضور داشت. اولاس در دوره مدیریت خود موفق شد لیون را ۷ بار بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۸ قهرمان لیگ فرانسه کند و در سال ۲۰۰۱ قهرمان جام اتحادیه و دو بار در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ قهرمان جام حذفی فرانسه شد. او همچنین یک تیم زنان را راه اندازی کرد که یکی از قوی‌ترین تیم‌های اروپا محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر