ضدحال روسیه به ایران / روس‌ها با سرکارگذاشتن همه: در کافا شرکت نمی‌کنیم

هنوز ۴۸ ساعت از ادعای مهدی تاج مبنی بر حضور تیم ملی فوتبال روسیه در تورنمنت کافا نگذشته بود که دبیر کل فدراسیون روسیه این اظهارات را رد کرد.

ضدحال روسیه به ایران / روس‌ها با سرکارگذاشتن همه: در کافا شرکت نمی‌کنیم

به گزارش مملکت آنلاین، «ماکسیم میتروفانوف» دبیرکل فدراسیون فوتبال روسیه روز گذشته به خبرنگاران گفت که تیم ملی روسیه از شرکت در مسابقات دوستانه اتحادیه فوتبال آسیای مرکزی (کافا) خودداری کرد.

میتروفانوف گفت: ما نامه‌ای رسمی به CAFA ارسال و از همکاران خود تشکر کردیم. یکسری مشکلات سازمانی داریم. مجبور شدیم حضور در کافا را رد کنیم. هنوز ابهامات و سئوالاتی در مورد اینکه فشار زیادی روی بازیکنان خواهد بود، وجود دارد.

پیش از این دیگر فدراسیون‌های عضو کافا از جمله تاجیکستان و ایران حضور روسیه در این تورنمنت را تایید کرده بودند.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران و عضو فدراسیون فوتبال آسیای مرکزی یکشنبه شب و پس از پایان بازی تیم ملی فوتسال ایران و ازبکستان در تهران به خبرنگاران گفته بود که انتقال فدراسیون فوتبال روسیه به آسیا قطعی نیست اما تیم ملی این کشور قطعاً در مسابقات کافا شرکت می‌کند.

کمتر از ۴۸ ساعت از ادعای تاج، دبیر کل فدراسیون روسیه این خبر را تکذیب کرد.

از سوی دیگر «ویاچسلاو کولوسکوف» رئیس افتخاری فدراسیون فوتبال روسیه از تصمیم فدراسیون این کشور برای عدم شرکت در کافا حمایت کرد و گفت: فکر می‌کنم این یک تصمیم کاملاً واقع بینانه و درست است. شرکت در بازی‌های دوستانه یا تورنمنت‌ها باید هدفی را دنبال کند. هدف اصلی در این مورد آمادگی برای نوعی رقابت رسمی است، اما اکنون تیم ملی چیزی برای آماده سازی ندارد. پس چه فایده‌ای دارد که بازیکنان را بعد از یک فصل پرمشغله جمع کنیم؟

وی افزود: این یک تصمیم کاملاً درست است، زیرا شرکت در این تورنمنت احتمالاً هزینه خواهد داشت، من از این تصمیم صد درصد حمایت می‌کنم.

با انصراف روسیه مشخص نیست سرنوشت کافا به کجا کشیده می‌شود. فدراسیون فوتبال ایران روز گذشته اعلام کرده بود که مسابقات کافا از ۲۲ تا ۳۰ خرداد ماه برگزار می‌شود و تیم ملی در این رقابتها حاضر خواهد بود.

در حال حاضر تیم‌های افغانستان، ترکمنستان، تاجیکستان، قرقیزستان، ایران و ازبکستان عضو کافا هستند و باید دید در نبود روسیه آیا بازهم این تورنمنت در سطح تیم ملی بزرگسالان انجام می‌شود یا نه.

انتهای پیام/

ارسال نظر