درخواست ۱۰ کشور جنوب‌شرق آسیا برای میزبانی جام جهانی!

۱۰ کشور جنوب‌شرق آسیا برای میزبانی جام جهانی درخواست دادند.

درخواست ۱۰ کشور جنوب‌شرق آسیا برای میزبانی جام جهانی!

به گزارش مملکت آنلاین، اندونزی، مالزی، فیلیپین، سنگاپور، تایلند، برونئی، ویتنام، لائوس، میانمار و کامبوج ده کشور عضو  اتحادیه ASEAN - آسه‌آن هستند که به نظر جملگی مشتاق برگزاری جام جهانی ۲۰۳۴ در کشور خود هستند.

البته در این بین جنگ داخلی میانمار و وضعیت نامطلوب زیرساخت‌ها در کشورهایی نظیر کامبوج، فیلیپین، لائوس و برونئی عملا شانس آن‌ها برای برگزاری این رویداد بزرگ فوتبال را به صفر می‌رساند.

نکته جالب اینکه اندونزی، مالزی، تایلند و ویتنام چهار کشور جنوب شرق، میزبانی جام ملت‌های ۲۰۰۷ آسیا را برعهده داشتند و حالا به نظر می‌رسد به همراه سنگاپور، پنج نامزد جدی این قاره برای برگزاری هماهنگ این مسابقات باشند.

نکته دیگر این است که با توجه به حضور تیم‌های میزبان در جام جهانی، اگر اتحادیه جنوب شرق میزبانی را برعهده بگیرد، عملا ۱۰ سهمیه جام جهانی به آن‌ها اختصاص خواهد یافت که این موضوع برای فیفا غیرممکن است. به عبارتی اگر اینفانتینو که همیشه شعار گلوبالیسم را ترویج می‌کند، قصد داشته باشد سورپرایز بعدی خود را با اهدای میزبانی به «آسه‌آن» رقم بزند، باید این چالش را هم حل کند و حداقل یک مقدماتی درونی برای انتخاب ۲-۳ سهمیه حضور از بین این کشورها تدارک ببیند.

انتهای پیام/

ارسال نظر