۴ کشور میزبان مسابقات انتخابی والیبال المپیک

فدراسیون جهانی والیبال اعلام کرد که میزبانان مسابقات انتخابی المپیک مشخص شدند.

۴ کشور میزبان مسابقات انتخابی والیبال المپیک

به گزارش مملکت آنلاین، فدراسیون جهانی والیبال اعلام کرد که کشورهای میزبان مسابقات انتخابی المپیک مشخص شدند. قرار است سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک در سال ۲۰۲۴ به میزبانی پاریس برگزار شود.

فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) نحوه صعود ۲۴ تیم‌ (۱۲ تیم مردان و ۱۲ تیم زنان) به مسابقات والیبال سالنی المپیک ۲۰۲۴ پاریس را اعلام کرد و کشور فرانسه به عنوان میزبان نخستین سهمیه در هر گروه جنسیتی را به دست آورده است.

۱۱ تیم دیگر در هر بخش مردان و زنان در دو مرحله‌ای مشخص خواهند شد که شش تیم در هر بخش سهمیه المپیک ۲۰۲۴ را در مسابقات انتخابی المپیک کسب خواهند کرد و مابقی تیم‌ها پس از تعیین جدول مقدماتی لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ مشخص خواهند شد.

فدراسیون جهانی والیبال ادامه داد: رقابت‌های چهار گروه مردان (دو گروه) و زنان (دو گروه) در قاره آسیا و در کشورهای چین و ژاپن برگزار می‌شود. سومین میزبان گروه مردان برزیل و در گروه زنان لهستان خواهد بود. بنابر این چهار کشور ژاپن، چین، برزیل و لهستان پذیرای بهترین تیم‌های والیبال جهان خواهند بود که برای سهمیه المپیک رقابت خواهند کرد.

مسابقات والیبال انتخابی المپیک در گروه زنان از ۱۶ تا ۲۴ سپتامبر (۲۵ شهریور تا دوم مهرماه) برگزار خواهد شد و آرژانتین، بلژیک، برزیل، بلغارستان، کانادا، چین، کلمبیا، جمهوری چک، جمهوری دومینیکن، آلمان، ایتالیا، ژاپن، کره‌جنوبی، مکزیک، هلند، پرو، لهستان، پورتوریکو، اسلوونی، صربستان، تایلند، ترکیه، اوکراین و آمریکا ۲۴ تیم شرکت کننده در مسابقات انتخابی المپیک در گروه زنان هستند.

رقابت‌های مردان نیز از ۳۰ سپتامبر تا ۸ اکتبر ۲۰۲۳ (۸ تا ۱۶ مهرماه ۱۴۰۲) برگزار می‌شود و آرژانتین، بلژیک، برزیل، بلغارستان، کانادا، چین، کوبا، جمهوری چک، مصر، فنلاند، آلمان، ایران، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، هلند، لهستان، قطر، اسلوونی، صربستان، تونس، ترکیه، اوکراین و ایالات متحده آمریکا ۲۴ تیم شرکت کننده در مسابقات گروه مردان هستند.

بدین ترتیب ۱۸ کشور در هر دو گروه جنسیتی در رقابت‌های انتخابی المپیک پاریس شرکت خواهند کرد.

پس از پیگیری مسابقات انتخابی المپیک از هر گروه مردان و زنان تیم‌های اول و دوم سهمیه پاریس دریافت خواهند کرد که جمعا برای هر گروه جنسیتی ۶ تیم می‌شود.

پنج تیم دیگر در پایان مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ بر اساس رده‌بندی فدراسیون جهانی والیبال از سوی FIVB مشخص خواهند شد که به همراه فرانسه به عنوان میزبان، تکمیل کننده ۱۲ تیم شرکت کننده در پاریس خواهند بود.

پیش از این فدراسیون جهانی والیبال مسابقات جام جهانی سال ۲۰۲۳ را به عنوان یکی از رقابت‌های انتخابی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس معرفی کرده بود که به میزبانی ژاپن برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر