چین هم مشتری کارلوس کی‌روش شد

کارلوس کی‌روش سرمربی ۷۰ ساله پرتغالی که پس از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از ایران فاصله گرفته، یکی از مهم‌ترین نامزدهای مربی‌گری تیم ملی چین عنوان شده است.

چین هم مشتری کارلوس کی‌روش شد

به گزارش مملکت آنلاین، پس از جام جهانی بسیاری از تیم‌های ملی برای تقویت خود به دنبال جذب مربیان بزرگ رفته‌اند که فدراسیون فوتبال چین نیز از این روند مستثنا نیست.

فدراسیون فوتبال چین برای عرض اندام در سال‌های آتی فوتبال آسیا، تصمیم گرفته تا یک مربی بزرگ و نامدار را برای هدایت تیم ملی چین انتخاب کند. 

به گزارش رسانه چینی k.sina، کارلوس کی‌روش سرمربی پیشین ایران، نزدیک‌ترین و جدی‌ترین گزینه فدراسیون فوتبال چین برای هدایت تیم ملی این کشور است.

تیم ملی فوتبال مردان چین حدود ۹ ماه است که هیچ بازی رسمی یا اردوی تدارکاتی را تجربه نکرده و در تمام این مدت با چالش انتخاب سرمربی روبرو بوده است. اما اخیرا خبر رسیده که کی‌روش که «مارچلو لیپی» آتی چین لقب گرفته، از استانداردهای لازم برای سرمربی‌گری تیم چین برخوردار است.

اولارویو و استویکوویچ دو نامزد دیگر و رقیب کی‌روش در این مقوله، از جمله مربیان بزرگی هستند که سابقه مربی‌گری در سوپر لیگ چین را نیز دارند، اما درخواست حقوق ۵ میلیون یورویی و قرارداد جاری که با تیم‌های فعلی دارند مانع از حضور آن‌ها روی نیمکت تیم چین می‌شود، بنابراین کارلوس کی‌روش تنها گزینه استاندارد فدراسیون فوتبال چین خواهد بود‌.

انتهای پیام/

منبع: العین

ارسال نظر