خوی میزبان ششمین جشنواره ملی موسیقی شمس و مولانا

ششمین جشنواره ملی موسیقی شمس و مولانا از دوم بهمن ماه در خوی برگزار می شود

خوی میزبان ششمین جشنواره ملی موسیقی شمس و مولانا

به گزارش مملکت آنلاین، کریم علی نژاد فرماندارخوی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با هدف پاسداشت مفاخر ملی، ششمین جشنواره موسیقی شمس و مولانا با حضور علاقه‌مندان به موسیقی سنتی و آئینی از سراسر کشورمان به مدت سه شب از دوم تا چهارم بهمن ماه در سالن موسسه خیریه عترت بوتراب شهرستان خوی برگزار می‌شود.

علی نژاد افزود: ششمین جشنواره ملی موسیقی شمس و مولانا با راهیابی ۱۲ گروه موسیقی سنتی و اصیل ایرانی از میان ۳۵۰ گروه ثبت نام کننده از استان‌های تهران، اصفهان، لرستان، گیلان، کردستان، آذربایجان‌شرقی و گلستان از دوم تا چهارم بهمن ماه توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری خوی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این رویداد ملی امسال به مناسبت سالروز میلاد با سعادت حضرت علی علیه السلام و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برگزار می‌شود که آیین اختتامیه آن همزمان شب میلاد حضرت علی علیه السلام با معرفی ۳ گروه برتر از میان ۱۲ گروه راه یافته به مرحله نهایی برگزار خواهد شد.

علی نژاد اضافه کرد: امسال داوری این جشنواره بر عهده اساتید برتر موسیقی کشورمان استاد حسام الدین سراج و استاد هادی منتظری است که استاد حسین مهدیزاده و استاد هاشم عابدی از اساتید برتر موسیقی استان هم در داوری همراه این دو استاد بزرگ خواهند بود.

عمرانی رییس شورای اسلامی شهر خوی وعضو هیئت امنای تولیت شمس تبریزی هم گفت: امسال بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده توسط دبیرخانه جشنواره در تولیت شمس تبریزی و مفاخر همزمان با برگزاری جشنواره برنامه‌های جنبی هم در نظر گرفته شده است که تریبون آزاد جشنواره، اجرای پرفورمنس موسیقی نقاشی خط و موسیقی نقاشی و تجلیل از پدر شهیدین بهفر به مناسبت روز پدر که از میان پدران دو شهید تنها پدر در قید حیات هستند، از جمله مهمترین برنامه هاست.

جشنواره ملی موسیقی شمس و مولانا بزرگترین رویداد فرهنگی و هنری شمال‌غرب کشور است که در ردیف رویداد‌های گردشگری کشور هم به ثبت رسیده است و تور‌های گردشگری مختلفی هم برای دیدن این جشنواره از شهر‌های مختلف کشورمان به خوی سفر خواهند کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر