نخست وزیر فرانسه خواستار نصب پیام‌رسانی بومی این کشور شد

نخست‌وزیر فرانسه، از کابینه‌ی خود خواسته است که استفاده از پیام‌رسان تلگرام، واتساپ و سیگنال را متوقف و پیام‌رسان بومی Olvid را جایگزین آن‌ها کنند.

نخست وزیر فرانسه خواستار نصب پیام‌رسانی بومی این کشور شد

به گزارش مملکت آنلاین، دفتر الیزابت بورن به رویترز اعلام کرد نخست‌وزیر فرانسه طی بخش‌نامه‌ای به وزرا و کارکنان آن‌ها می‌گوید که اپلیکیشن اولوید را روی گوشی، لپ تاپ و تبلت های خود نصب کنند.

در این بخش‌نامه آمده است که پیام‌رسان داخلی اولوید توسط دو پژوهشگر حوزه‌ی رمزنگاری اداره می‌شود و تحت پشتیبانی شتاب‌دهنده‌های فرانسوی قرار دارد و برای افزایش امنیت در مبادلات و اطلاعات محرمانه بهتر است جایگزین پیام‌رسان‌های خارجی شود.

بر اساس گزارش‌ها، کابینه‌ی وزرای فرانسه تا هشتم دسامبر (۱۷ آذر) فرصت دارند دستور فوق را اجرایی کنند. یکی از رسانه‌های فرانسوی به نقل از نخست‌وزیر می‌گوید: «برنامه‌های پیام‌رسان درحال‌حاضر نقش مهمی در ارتباطات روزمره‌ی ما دارند؛ اما این ابزارهای دیجیتال حاوی نقص‌های امنیتی هستند و نمی‌توانند امنیت مکالمات و اطلاعات محرمانه را تضمین کنند.»

به‌ نظر می‌رسد این تصمیم پس از گسترش استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی واتساپ، تلگرام و سیگنال توسط سیاستمداران فرانسوی گرفته شده است؛ زیرا آن‌ها در گفت‌وگوهای داخلی سیاسی نیز از پیام‌رسان‌های یادشده بهره می‌گیرند و حتی خود امانوئل مکرون هم از این قضیه مستثنی نیست.

اپلیکیشن فرانسوی Olvid ادعا می‌کند که اولین و تنها پیام‌رسان داخلی فرانسوی است که محتویات پیام‌ها را با هیچ‌کس به‌اشتراک نمی‌گذارد، به سرورهای خارجی متکی نیست و ابرداده‌های کاربران را کاملاً رمزگذاری می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر