اروپا، قوانین سختی برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی وضع کرد

مقررات سخت‌گیرانه اتحادیه اروپا برای فعالیت شبکه‌های اجتماعی وضع شد.

اروپا، قوانین سختی برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی وضع کرد

به گزارش مملکت آنلاین، مقررات جدید اتحادیه اروپا از روز جمعه ۲۵ اوت شبکه‌های اجتماعی را ملزم می‌کند تا "محتوای غیرقانونی" را از پلتفرم‌های خود حذف کنند.

در غیر این صورت شرکت‌هایی مانند فیس بوک، ایکس (جانشین توییتر) یا گوگل با جریمه‌های سنگین روبرو خواهند شد. به عبارتی این شرکت‌ها باید در آینده دقیقا بررسی کنند که چه اتفاقی در پلتفرم‌های آنها می‌افتد و نظارت جدی‌تری برآنها داشته باشند.

سال گذشته اتحادیه اروپا قانونی در مورد خدمات دیجیتال تصویب کرد. هدف از این قانون این بود که سیستم‌های عامل‌ و موتورهای جستجو محتوای غیرقانونی را سریعتر از قبل از سایت خود حذف کنند. این قانون حالا اجرایی می‌شود.

در ابتدا پلتفرم‌ها و موتورهای جستجوی بسیار بزرگ با بیش از ۴۵ میلیون کاربر فعال در ماه تحت تاثیر قرار می‌گیرند و الزامات سخت‌گیرانه‌تری نسبت به شرکت‌های کوچک‌تر برای آنها اعمال می‌شود. از نقطه نظر اتحادیه اروپا، انتشار محتوای غیرقانونی در آنها خطر بزرگی را برای جامعه به همراه دارد.

این شرکت‌ها چهار ماه فرصت داشتند تا الزامات اتحادیه اروپا را اجرا کنند و با قوانین جدید سازگار شوند. یک مقام اتحادیه اروپا توضیح می‌دهد: «در آینده، شرایط و ضوابط باید به گونه ای تنظیم شود که هر کودکی بتواند آنها را درک کند. برای مثال، بازارهای آنلاین مانند آمازون یا علی‌بابا باید پیشنهادات لباس‌های تقلبی یا اسباب‌بازی‌های خطرناک را تا آنجا که ممکن است حذف کنند و به خریداران هشدار دهند.

انتهای پیام/

منبع: دویچه وله

ارسال نظر