اتهام زنی توییتر به مایکروسافت

توئیتر ادعایی را مبنی بر استفاده غیرمجاز مایکروسافت از داده‌های این شبکه اجتماعی را مطرح و این شرکت را به نقض توافقنامه استفاده از داده‌های شبکه‌های اجتماعی متهم کرد.

اتهام زنی توییتر به مایکروسافت

به گزارش مملکت آنلاین، براساس نامه‌ای که رویترز مشاهده کرد، شرکت توئیتر مدعی شده که مایکروسافت توافقنامه استفاده از داده‌های شبکه‌های اجتماعی را نقض کرده است. وکیل مالک توئیر اتهام استفاده «غیر مجاز» از داده‌های این شبکه اجتماعی توسط مایکروسافت، از جمله اشتراک‌گذاری داده‌ها با سازمان‌های دولتی بدون اجازه در برخی موارد را مطرح کرد.

در نامه‌ای خطاب به ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، الکس اسپیرو، وکیل ماسک، از این غول فناوری خواست تا حسابرسی استفاده از محتوای توئیتر را انجام دهد. این نامه اولین بار توسط نیویورک تایمز گزارش شد.

طبق توافق توئیتر، این شبکه اجتماعی محدودیت‌های نرخ استفاده از رابط برنامه نویسی برنامه (API) خود را برای همه توسعه دهندگان اعمال می‌کند.

در این نامه آمده: علی‌رغم این محدودیت‌ها، برنامه‌های مایکروسافت بیش از ۷۸۰ میلیون بار به API‌های توئیتر دسترسی پیدا کرده و تنها در سال ۲۰۲۲ بیش از ۲۶ میلیارد توئیتر را بازیابی کردند.

یکی از سخنگویان مایکروسافت گفت: این شرکت از یک شرکت حقوقی که نماینده توئیتر است سوالاتی درباره استفاده قبلی خود از API‌های رایگان توئیتر شنیده است. او گفت: ما این سوالات را بررسی خواهیم کرد و به طور مناسب به آن‌ها پاسخ خواهیم داد. ما مشتاقانه منتظر ادامه همکاری طولانی مدت خود با توئیتر هستیم.

اتهامات توئتیر در زمانی مطرح می‌شود که ایلان ماسک با مایکروسافت بر سر سکوی هوش مصنوعی خود اختلاف نظر دارد. ماسک در ماه آوریل گفت که سکوی هوش مصنوعی TruthGPT را راه اندازی خواهد کرد تا چت بات‌های مایکروسافت و گوگل را به چالش بکشد.

ماسک از اوپن‌ ای آی تحت حمایت مایکروسافت، شرکتی که پشت چت‌جی‌پی‌تی قرار دارد، به دلیل آموزش هوش مصنوعی برای دروغ گفتن انتقاد کرد. او همچنین لری پیج، یکی از بنیانگذاران گوگل را متهم کرده  که ایمنی هوش مصنوعی را جدی نمی‌گیرد.

انتهای پیام/

منبع: رویرز

ارسال نظر