دستگیری منتشرکنندگان تصاویر خصوصی زنان در شبکه‌های اجتماعی

رییس پلیس فتای تهران بزرگ از بازداشت عاملان انتشار تصاویر خصوصی زنان در شبکه های اجتماعی خبر داد.

دستگیری منتشرکنندگان تصاویر خصوصی زنان در شبکه‌های اجتماعی

به گزارش مملکت آنلاین، سرهنگ داود معظمی گودرزی، در این باره گفت: مدتی قبل چند زن جوان با مرجوعه قضایی به پلیس فتای تهران بزرگ مراجعه کرده واعلام کردند که تصاویر خصوصی‌شان در فضای مجازی منتشر شده و این موضوع موجب بر هم زدن آرامش روانی آنها و خانواده شانشده است. در همین راستا رسیدگی به موضوع دردستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی با اشاره به آغاز تحقیقات ماموران در این خصوص گفت: طی تحقیقات صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا و بررسی اظهارات شکات مشخص شد صفحاتی با عناوین مدلینگ، مزون، آنلاین شاپ ها و... منبع انتشار این تصاویر است و مدیران این صفحات بدوندرنظر گرفتن حریم خصوصی افراد و با انگیزه درآمدزایی و جذب دنبال کننده اقدام به انتشار تصاویر نیمه برهنه و نامتعارف آنهاکرده‌اند.

معظمی گودرزی با اشاره به شناسایی بیش از ۴۰ نفر از گردانندگان این صفحات در فضای مجازی افزود: پس از اقدامات پلیسی وتشریفات قضایی گردانندگان صفحات مذکور که بدون رضایت اشخاص اقدام به انتشار تصاویر شخصی و خصوصی شکات کردهبودند دستگیر و پرونده در روند رسیدگی قضایی قرار گرفته است.

رئیس پلیس فتا پایتخت با اشاره به برخورد قاطعانه پلیس با انتشار دهندگان تصاویر خصوصی شهروندان در فضای مجازی گفت: برخی افراد سودجو با تبلیغات فریبنده و غیرواقعی و با هدف درآمدزایی در فضای مجازی کاربران را به سمت و سوی این صفحاتهدایت کرده و با ترفندهای مختلف اقدام به تصویر برداری از آنها می‌کنند و بدون درنظر گرفتن حریم شخصی افراد به هر قیمتی قصدرشد و دیده شدن دارند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به اینکه این اصفحات در مجموع بیش از سه میلیون دنبال کننده جذب کرده بودند، گفت: برایدستگیرشدگان پرونده‌ای تشکیل شد و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

وی به شهروندان توصیه کرد: تصاویر و یا اطلاعات محرمانه و خصوصی خود را در اختیار افراد غیر قرار نداده و دیگران را به حریمشخصی خود راه ندهند چرا که دلالان مجازی در فضای سایبر کوچکترین ارزشی برای حریم خصوصی افراد قائل نیستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر