جریمه تیک تاک توسط انگلیس

دفتر کمیساریای اطلاعات انگلیس روز سه‌شنبه اعلام کرد که نرم‌افزار شبکه اجتماعی تیک‌تاک به دلیل آنچه کوتاهی در حفاظت از حریم خصوصی کودکان نامید، ۱۲.۷ میلیون پوند جریمه شده است.

جریمه تیک تاک توسط انگلیس

به گزارش مملکت آنلاین، این نهاد انگلیسی مدعی شد که این تخلف در بازه زمانی می ۲۰۱۸ تا ژوئیه ۲۰۲۰ رخ داده است. دفتر کمیساریای اطلاعات انگلیس تخمین زده که تیک‌تاک در سال ۲۰۲۰ میلادی به ۱.۴ میلیون کودک زیر ۱۳ سال در این کشور، اجازه استفاده از این نرم‌افزار را داده است.

این درحالیست که قوانین تیک‌تاک به کودکان در این سن اجازه ایجاد حساب کاربری نمی دهد. قانون حفاظت از داده‌های انگلیس هم می‌گوید نرم‌افزارهایی که هنگام ارائه اطلاعات به کودکان زیر ۱۳ سال، از داده‌های شخصی استفاده می‌کنند باید رضایت والدین داشته باشند.

جان ادواردز از دفتر کمیساریای اطلاعات انگلیس در این باره گفت: «قوانینی وجود دارد تا مطمئن شویم که فرزندان ما در دنیای دیجیتال به همان اندازه در دنیای فیزیکی ایمن هستند. اما تیک‌تاک از این قوانین تبعیت نکرد و در نتیجه، حدود یک میلیون کودک زیر ۱۳ سال به طور نامناسبی به این نرم‌افزار دسترسی پیدا کردند. »

وی با بیان اینکه تیک‌تاک باید بهتر عمل می‌کرد افزود: «جریمه ۱۲.۷ میلیون پوندی ما نشان دهنده تأثیر جدی شکست آنها است.»

این تحول پس از آن صورت می‌گیرد که دولت انگلیس استفاده از تیک‌تاک را در دستگاه‌های دولتی این کشور، به دلیل مسائل امنیتی ممنوع اعلام کرده است.

تیک‌تاک با قابلیت ضبط، ویرایش و اشتراک‌گذاری موزیک ویدئوهای کوتاه، از محبوبیت بالایی در بین کاربران در سراسر جهان برخوردار شده و مخاطبان، در مقایسه با سایر شبکه‌های اجتماعی، زمان بیشتری را در این برنامه می‌گذرانند. بر اساس آمار استاتیستا (Statista)، کاربران تیک‌تاک به طور متوسط ۲۹ ساعت در ماه را صرف این برنامه می‌کنند.

تیک‌تاک در حال حاضر بیش از یک میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان دارد و بیش از ۱۰۰ میلیون نفر از آن‌ها در ایالات متحده هستند؛ این شمار بالای کاربران آمریکایی و محبوبیت این برنامه در این کشور با وجود تلاش کاخ سفید برای ممنوع کردن آن، حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر