اف‌بی‌آی نمی‌گوید با کدام شبکه‌های اجتماعی همکاری می‌کند

پس از فاش شدن این که مقامات اف‌بی‌آی به صورت منظم با نمایندگان توییتر ارتباط داشته و اطلاعات صاحبان بعضی حساب‌ها را می‌گرفتند، اف‌بی‌آی از اقدامات خود دفاع کرده و از اعلام نام دیگر شبکه‌های اجتماعی که با آن‌ها همکاری دارد خودداری کرد.

اف‌بی‌آی نمی‌گوید با کدام شبکه‌های اجتماعی همکاری می‌کند

به گزارش مملکت آنلاین، به نقل از وبسایت روزنامه دیلی میل، مقامات اف‌بی‌آی حتی از توییتر خواستند موقعیت مکانی صاحبان بعضی از حساب‌ها را در اختیارشان قرار دهد، اقدامی که بسیاری آن را نقض متمم اول قانون اساسی آمریکا می‌دانند.

اف‌بی‌آی در بیانیه‌ای از این اقدام خود دفاع کرده و آن را بخشی از روال عادی دانست، اما اعلام نکرد که به جز توییتر، با چه شبکه‌های اجتماعی دیگری ارتباط دارد.

یک سخنگوی این سازمان گفت: اف‌بی‌آی مرتباً با نهادهای بخش خصوصی همکاری می‌کند تا درباره فعالیت‌های خرابکارانه، اعلام نشده، مخفیانه یا مجرمانه عوامل شرور خارجی که شناسایی کرده، اطلاعات بدست آورد.

در این بیانیه آمده است: پس از آنکه اف‌بی‌آی شرکت‌های خصوصی را از این کاربرها مطلع می‌کند، این شرکت‌ها مستقلاً تصمیم خواهند گرفت که چه اقدامی انجام دهند.

گزارشی که توسط مت تایبی، روزنامه‌نگار منتشر شده، نشان می‌دهد که اف‌بی‌آی در سال‌های گذشته به طور مداوم با کارکنان توییتر در ارتباط بوده و حساب‌هایی را برای مسدود شدن به آن‌ها پیشنهاد می‌داده، از جمله بیلی بالدوین، منتقد سرسخت دونالد ترامپ.

انتهای پیام/

ارسال نظر