کلاهبرداری ۱۲۰ میلیونی با حساب جعلی اینستاگرام

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی غرب استان تهران از بازداشت فردی که با ایجاد یک حساب جعلی در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری ۱۲۰ میلیونی کرده بود، خبر داد.

کلاهبرداری ۱۲۰ میلیونی با حساب جعلی اینستاگرام

به گزارش مملکت آنلاین، سرهنگ سید نظام موسوی در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ چندی پیش یکی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و اعلام کرد که فردی با هویت نامعلوم اقدام به ایجاد اکانتی جعلی و مشابه شاکی در یکی از شبکه‌های اجتماعی کرده و از این طریق اقدام به ارسال پیام برای دوستان و اقوام این فرد کرده است. فرد شاکی همچنین مدعی شد که این فرد از طریق همین حساب جعلی تاکنون مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال از دوستانش دریافت و در واقع کلاهبرداری کرده است. 

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی غرب استان تهران ادامه داد:‌ با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی انجام شده از سوی ماموران مشخص شد که فرد کلاهبردار با شناسایی افراد معتبر در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و ایجاد اکانت جعلی به نام آنها، اقدام به ارسال پیام به اقوام و خانواده این افراد کرده و تحت این عنوان که شدیدا به پول احتیاج دارد، از آنان کلاهبرداری کرده است. 

وی با بیان اینکه ماموران پلیس فتا با اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی، متهم به هویت معلوم را مورد شناسایی قرار دادند، گفت: با شناسایی متهم هماهنگی‌ها و مجوزهای لازم قضایی برای دستگیری این فرد در دستورکار قرار گرفته و متهم در جریان یک عملیات پلیسی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد.

موسوی با اشاره به انتقال متهم به مقر انتظامی و انجام بازجویی از وی گفت: این فرد در جریان بازجویی‌های انجام شده ابتدا منکر جرم خود شد، اما پس از روبه‌رو شدن با مستندات و ادله موجود به جرم خود اقرار کرد. 

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی غرب استان تهران گفت:‌برای متهم دستگیر شده پرونده‌ای تشکیل شد و این فرد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد. 

وی همچنین به شهروندان و به خصوص کاربران فضای مجازی هشدار داد که اگر با چنین پیام‌هایی مواجهه شدند حتما با فرد موردنظر تماس گرفته و پس از اطمینان از صحت موضوع اقدام به واریز وجه یا ارسال مدارک و اسناد هویتی کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر