استفاده از شبکه اجتماعی تیک تاک در دستگاه‌های دولتی آمریکا ممنوع شد

سنای آمریکا لایحه ممنوعیت استفاده از تیک تاک در دستگاه‌های دولتی را تصویب کرد.

استفاده از شبکه اجتماعی تیک تاک در دستگاه‌های دولتی آمریکا ممنوع شد

به گزارش مملکت آنلاین، سنای آمریکا در اقدامی خبرساز به لایحه‌ی ممنوعیت استفاده از تیک تاک در دستگاه‌های دولتی چراغ سبز نشان داده است. ایالات متحده نگران دسترسی دولت چین به داده‌های کاربران آمریکایی است.

به گزارش CNN، سنای آمریکا قانون جدیدی تصویب کرده است که براساس آن، استفاده از شبکه‌ی اجتماعی چینی TikTok در تمامی دستگاه‌های دولتی ایالات متحده ممنوع می‌شود. دولت آمریکا عقیده دارد که تیک تاک امنیت اطلاعات را به خطر می‌اندازد و باعث نفوذ چین در دستگاه‌های دولتی می‌شود.

در رأی‌گیری مجلس سنا «لایحه‌ی ممنوعیت تیک تاک در دستگاه‌های دولتی» به اتفاق آرا به تصویب رسید. این لایحه توسط جاش هالی، سناتور جمهوری‌خواه ایالت میزوری، تهیه شد. این جدیدترین اقدام قانون‌گذاران ایالات متحده علیه سرویسی است که انتشار ویدیوهایی با فرمت کوتاه را ممکن می‌کند و در سال‌های اخیر به محبوبیت قابل توجهی بین نوجوانان آمریکایی دست پیدا کرده است. تیک تاک امروزه بیش از یک میلیارد کاربر در سراسر دنیا دارد و جایگاه اینستاگرام و فیسبوک را به‌شدت تهدید می‌کند.

مقامات ایالات متحده نگرانند داده‌هایی که تیک تاک از کاربران آمریکایی جمع‌آوری می‌کند به دست دولت چین بیفتد. چین نفوذ قابل توجهی در بایت‌دنس، شرکت مادر تیک تاک، دارد. این ادعا در حالی مطرح می‌شود که مقامات تیک تاک هرگونه ارتباط با دولت چین را تکذیب کرده‌اند.

تیک تاک در چند وقت اخیر مذاکراتی با دولت ایالات متحده داشته است تا در این کشور مسدود نشود. تیک تاک سال‌ها پشت درهای بسته با کمیته‌ی سرمایه‌گذاری خارجی ایالات متحده مذاکره کرده اما هنوز به نتیجه‌ی مشخصی نرسیده است.

در دو هفته‌ی اخیر حداقل هفت ایالت آمریکا گفته‌اند که کارکنان را از استفاده از تیک تاک در دستگاه‌های دولتی منع می‌کنند. شماری از آژانس‌های دولتی آمریکا به‌طور مستقل اقداماتی برای محدودسازی استفاده از تیک تاک در بین کارکنان خود انجام داده‌اند. در حال حاضر ارتش آمریکا، وزارت امور خارجه و وزارت امنیت داخلی اجازه نمی‌دهند تیک تاک در دستگاه‌هایی که تحت مالکیت دولت آمریکا است نصب شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر