آمریکا: تیک تاک برای امنیت ملی خطرناک است

مدیر اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) گفت «تیک‌تاک» که پلتفرم رسانه اجتماعی در چین است، یک دغدغه امنیت ملی برای آمریکا به شمار می‌رود.

آمریکا: تیک تاک برای امنیت ملی خطرناک است

به گزارش مملکت آنلاین، کریستوفر رای، مدیر اف‌بی‌آی در دانشگاه میشیگان ابراز نگرانی کرد که دولت پکن از طریق تیک‌تاک «اقدام به جمع‌آوری اطلاعات کاربران برای عملیات‌های جاسوسی سنتی کند.»

او گفت: ما در اف‌بی‌آی نگرانی‌های امنیت ملی در مورد اپلیکیشن تیک‌تاک داریم. شرکت مادر آن توسط دولت چین کنترل می‌شود. این به آنها این پتانسیل را می‌دهد که از این اپلیکیشن به روش‌هایی استفاده کنند که فکر می‌کنم باید ما را نگران کند.

به گفته کریستوفر رای، این بدان معناست که چین «توانایی کنترل الگوریتم پیشنهادات را به دست می‌آورد و این توانایی به آنها اجازه می‌دهد در صورت تمایل محتوا را دستکاری کنند و از آن برای عملیات نفوذ استفاده کنند. همه این موارد در دست دولتی است که ارزش‌های ما را ندارد و مأموریتی دارد که با آنچه به نفع ایالات متحده است، در تضاد است. این باید موجب نگرانی ما شود.»

ماه گذشته، اف‌بی‌آی هشدار داد که داده‌های جمع‌آوری‌شده در تیک‌تاک ممکن است توسط دولت پکن به شکلی «بدخواهانه» مورد استفاده قرار گیرد. تیک‌تاک در پاسخ گفت که داده‌های کاربران ایالات متحده را در چین ذخیره نمی‌کند. در چین، قانون به دولت اجازه می‌دهد شرکت‌ها را مجبور به تحویل اطلاعات داخلی کند.

انتهای پیام/

منبع: آناتولی

ارسال نظر