واکنش فیلمسازان یهودی به ایفای نقش مبارز فلسطینی توسط بازیگر ایرانی

انوشیروان محسنی بازیگر ایرانی در فیلم «تاک تیک» که محصول مشترک اتریش و آلمان است در نقش مبارزی فلسطینی بازی خواهد کرد.

واکنش فیلمسازان یهودی به ایفای نقش مبارز فلسطینی توسط بازیگر ایرانی

به گزارش مملکت‌آنلاین، فیلم، «تاک تیک» محصول مشترک اتریش و آلمان است که علاوه بر انوشیروان محسنی، هارالد کراس نیتزر (Harald Krassnitzer) و ماریون میترهامر(Marion Mitterhammer) بازیگران سرشناس و بین المللی اتریش و آلمان در آن حضور دارند.

کارگردانی تاک تیک بر عهده چهره شناخته شده آلمان هانس گونتر بوکینگ ( hans-Günther Bücking) و تهیه‌کنندگی نیز بر عهده صدا و سیمای اتریش (ORF) است، همچنین بیش از 50 هنرمند در تولید این فیلم همکاری دارند.

انتخاب انوشیروان محسنی برای بازی در نقش فردی فلسطینی حاشیه‌هایی نیز به‌همراه داشت که از آن جمله واکنش نسبت به انتخاب بازیگر ایرانی در نقش مبارزی فلسطینی بود. مجامع فیلمسازی یهود این انتخاب را جالب خوانده‌اند.

تاک تیک در روزهای آینده وارد مرحله فیلمبرداری می‌شود و گروه تولید در مدت 10 روز در فرودگاه اتریش به‌سر خواهند برد. گروه فیلمسازی سپس برای ادامه تولید وارد شهر گراد شده و به‌مدت یک‌ماه در لوکیشن زندان تولید کار را ادامه خواهند داد.

موضوع تاک تیک براساس داستانی واقعی است که در سال 1985 در فرودگاه اتریش رخ داده است و یکی از رویدادهای مهم جهان به شمار می‌رود. در این حادثه دو فلسطینی اقدام به کشتن 7 اسرائیلی در فرودگاه اتریش می‌کنند.

این فیلم برای جامعه اروپا به‌ویژه اتریش و آلمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و سازندگان به دنبال اکران جهانی پس از تولید خواهند بود. 

منبع: تسنیم

ارسال نظر