ساخت ۶ فیلم سینمایی با موضوع غزه / از محصولات هنری مرتبط با فلسطین پشتیبانی شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از توافق برای تولید سریال تلویزیونی «بازمانده ۲» نیز خبر داد.

ساخت ۶ فیلم سینمایی با موضوع غزه / از محصولات هنری مرتبط با فلسطین پشتیبانی شود

به گزارش مملکت آنلاین، محمدمهدی اسماعیلی شب گذشته با حضور در ویژه برنامه «به افق فلسطین» با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در تهاجم به غزه گفت: امیدوارم پایان این جنایات اضمحلال رژیم صهیونیستی باشد، ظلم دوامی ندارد و وقتی ظالم سقوط می‌کند که در بالاترین حد خشونت قرار بگیرد. ما امیدوار به وعده‌های الهی برای این مهم هستیم.

ساخت ۶ فیلم سینمایی با موضوع غزه

اسماعیلی با اعلام این خبر که ۶ فیلم سینمایی جدید در بنیاد سینمایی فارابی با موضوع غزه در حال عقد قرارداد است، افزود: یکی از این فیلم‌ها در چند روز آینده کار فیلمبرداری را شروع می‌کند. همچنین همکاران من در فارابی برای ساخت «بازمانده ۲» با تهیه کننده وارد مذاکره شدند و این فیلم دارد در مسیر ساخت دارد قرار می‌گیرد. بنای ما این است که از همه فیلم‌های کوتاه و فیلمنامه‌هایی که به موضوع فلسطین می‌پردازند حمایت کامل کنیم. آقای رییس جمهور هم به من دو بار دستور مستقیم دادند که وزارت فرهنگ از تولیدات هنری با موضوع فلسطین حمایت کند.
وزیر فرهنگ با قدردانی از هنرمندان و اصحاب رسانه به خاطر همگرایی که در حمایت از مظلومان داشته‌اند، تاکید کرد: توقع این است که این همگرایی کامل شود. همه کسانی که تریبون و سخنگاه دارند باید اعلام موضع صریح کنند و ایستادگی خود را در کنار مظلومان را نشان بدهند.
وی با بیان اینکه همه ما در معرض آزمایش الهی قرار داریم، افزود: توقع داریم هنرمند مشهور ما نشان بدهد که هنرمند جدای از غم جامعه نیست.

از محصولات هنری مرتبط با فلسطین پشتیبانی شود

وزیر فرهنگ با تاکید بر اینکه حتماً باید همکاران ما با قوت از محصولات هنری مرتبط با فلسطین پشتیبانی کنند گفت: در آغاز هفته کتاب یک کتاب درباره روستا‌های اشغال‌شده فلسطینی را به آقای رییس جمهور تقدیم کردم. ایشان همان جا تاکید کردند که حتماً وزارت ارشاد از تولیدات هنری حمایت کند.
وی افزود: ۱۵ آذر در تالار وحدت آقای انتظامی سه شب اجرا دارند که بهانه‌اش موضوع فلسطین است. ما در جشنواره بین الملل فیلم فجر و جشنواره مستند حقیقت بخش ویژه غزه و فلسطین را خواهیم داشت. در این مسیر همه پرانگیزه هستند. همان طور که می‌دانید دبیر جشنواره فیلم فجر تهیه کننده فیلم شکارچی شنبه هستند.
اسماعیلی با بیان اینکه حمایت از انتشار کتب در این زمینه به صورت ویژه است، اظهار داشت: در حوزه موسیقی خیلی از خواننده‌ها با بنیاد رودکی وارد همکاری شدند. من فکر می‌کنم قصه فلسطین به نقطه عطفی در تولیدات مقاومت تبدیل خواهد شد. چنین جنایتی در این حجم بالا همه بخش‌ها را متاثر کرد.
وی افزود: در شب‌هایی که تصاویر غزه پخش می‌شد، خانواده‌ها با اشک و گریه خوابیدند. این تصاویر خیلی دردناک است و وجدان‌های بشری را هدف قرار می‌دهد. در قصه غزه افراد بی طرف نداریم و همه یا در کنار ظالم یا در کنار مظلوم هستند. مگر می‌شود کسی این جنایات را تماشا کند و ساکت باشد؟
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ۴۹ خبرنگار که فقط به جرم روایت اتفاق‌های مظلومانه به شهادت رسیده اند، اظهار داشت: در همه دنیا خبرنگاران مصونیت دارند. حتماً دعا‌ها و نگاه‌های آن‌ها برای ما ارزشمند است. این‌ها راویان این جنایت هولناک هستند. کار آن‌ها بی‌شباهت به بانوی کربلا نیست که پیام‌آور بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر