جشنواره قصه‌گویی استان سمنان، فردا آغاز می‌شود

جشنواره قصه‌گویی استان سمنان با رقابت ۴۰ قصه‌گو ۲۴ و ۲۵ آبان ماه برگزار می‌شود.

جشنواره قصه‌گویی استان سمنان، فردا آغاز می‌شود

به گزارش مملکت آنلاین، نبی‌الله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان و رئیس جشنواره قصه‌گویی سمنان از برگزاری مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره قصه‌گویی استان سمنان در روز‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه، ۲۴ و ۲۵ آبان ۱۴۰۲ در تالار همایش‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی این اداره کل خبر داد.
وی گفت: جشنواره بیست‌وپنجم با شعار «با قصه، لبخند بسازیم» در چهار بخش «ملی (مدرن و کلاسیک)»، «آیینی سنتی»، «زبان اشاره» و «۹۰ ثانیه» با رویکرد ارزش‌گذاری قصه‌ها با نگاه و زاویهٔ دید جدید، امیدآفرینی، لبخند، ایمان و الهام‌آفرینی برگزار می‌شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان افزود: «قصه‌های قرآنی، دینی و مذهبی»، «روایت اراده (قصهٔ کارآفرینان و صاحبان نام در عرصه کار و تلاش)»، «قصه‌های نامداران (روایت اسطوره‌ها)» و «قصه‌های آزاد»، محور‌های موضوعی این جشنواره را تشکیل می‌دهند.
خدابخشی اظهار کرد: ثبت‌نام در این دوره از جشنواره، مرداد امسال در سامانه kanoonfest.ir، آغاز شده و از مجموع ۴۰۰ شرکت‌کننده، اثر ۴۰ قصه‌گوی بخش رقابتی پس از داوری و پایش اولیه به مرحله استانی راه یافته است.
وی یادآور شد: از این تعداد، ۱۴ قصه‌گو پس از رقابت صحنه‌ای به تشخیص هیأت داوران و دبیرخانه استانی به مرحله ملی معرفی می‌شوند و حضور قصه‌گویان در مدارس و بیمارستان‌ها از برنامه‌های جنبی این جشنواره است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان هدف اصلی جشنواره امسال را عمومی‌سازی و مردمی‌سازی جریان قصه‌گویی و ارتقای این جریان به‌عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی در جامعه و توجه به خانواده و نوجوانان در جریان قصه‌گویی و ترویج آن عنوان کرد.
خدابخشی تصریح کرد: پنج جایزه ویژه به «قصه برتر با موضوع سردار سلیمانی» و «قصه برتر با تکیه‌بر لبخند» و «قصه برتر با موضوع غزه»، «قصه برتر با موضوع امنیت» و «قصه برتر در راستای فراخوان قصه‌های پشت خاکریز» اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر