واکسن آسترازنکا؛ "مناسب برای سنین زیر ۶۵ سال"

کمیسیون دائمی واکسیناسیون آلمان گفته است که واکسن آسترازنکا بیشتر برای افراد میان ۱۸ تا ۶۴ ساله مناسب است. اثربخشی این واکسن برای افراد بالای ۶۵ ساله قطعی نیست.

واکسن آسترازنکا؛ "مناسب برای سنین زیر ۶۵ سال"

به گزارش مملکت آنلاین، کمیسیون دائمی واکسیناسیون آلمان (STIKO) گفته است که می‌توان از واکسن آسترازنکا برای پیشگیری از سرایت ویروس کرونا استفاده کرد؛ اما به نظر کمیسیون یادشده این واکسن تنها برای افراد میان ۱۸ تا ۶۴ ساله مناسب است و اثربخشی آن برای افراد بالای ۶۵ ساله قطعی نیست.

اتحادیه اروپا، که بیم دارد با کمبود واکسن روبرو شود، در حال حاضر سرگرم گفت‌وگو با کنسرن آسترازنکا است.

احتمال دارد که واکسن آسترازنکا به زودی از آژانس دارویی اتحادیه اروپا (EMA) مجوز دریافت کند. کمیسیون دائمی واکسیناسیون آلمان، وابسته به بنیاد پزشکی روبرت کخ اما، واکسن آسترازنکا را برای افراد بالای ۶۵ ساله توصیه نمی‌کند.

به گفته کارشناسان این نهاد داروپزشکی اثربخشی واکسن آسترازنکا برای افراد بالای ۶۵ ساله بسیار اندک و حدود ۸ درصد است.

پاسکال سوریو، رئیس کنسرن دارویی آسترازنکا از تردید درباره اثربخشی واکسن تولیدی این کنسرن بر افراد بالای ۶۵ سال انتقاد کرده و شواهد دیگری ارائه داده است.

به گفته او واکسن آسترازنکا با موفقیت در بریتانیا مورد استفاده قرار گرفته است.

بنا به گزارش او در آزمونی که در آن ۲۰۰۰ فرد بالای ۶۵ ساله شرکت داشتند، اثربخشی واکسن یادشده به خوبی اثبات شده است. در این آزمون دوسوم افراد بالای ۷۰ ساله و حتی یک مرد ۸۶ ساله وجود داشته ا‌ست.

سوریو نظر کارشناسان را رد نموده و تأکید می‌کند که واکسن آسترازنکا بر افراد سالمند نیز درست به اندازه جوانان اثربخش است.

انتهای پیام/

منبع: دویچه وله

ارسال نظر