همه امتحانات پایه دهم، یازدهم و دوازدهم امسال به صورت نهایی برگزار می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به تاثیرگذاری معدل در قبولی دانش‌آموزان در آزمون کنکور، گفت: همه امتحانات پایه دهم، یازدهم و دوازدهم امسال به صورت نهایی برگزار می‌شود.

همه امتحانات پایه دهم، یازدهم و دوازدهم امسال به صورت نهایی برگزار می‌شود

به گزارش مملکت آنلاین، سلمان محمدی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته معلم در سرسرای شهید سلیمانی آموزش و پرورش استان کرمانشاه؛ به تاثیر ۵۰ درصدی معدل در قبولی آزمون کنکور امسال اشاره کرد و افزود: تاثیر معدل در کنکور سال گذشته ۴۰ درصد بود، امسال ۵۰ درصد و برای سال آینده ۶۰ درصد لحاظ خواهد شد.

وی در ادامه با توجه به اهمیت زیاد معدل در قبولی کنکور داوطلبان گفت: کسانی مانند دانش آموزان سال گذشته و بزرگسال می خواهند معدل خود را ارتقاء دهند به سامانه آموزش و پرورش مراجعه و در بخش ارتقاء معدل دروسی را که می خواهند امتحان دهند ثبت و با دانش آموزان متوسطه دوم امتحان دهند.

محمدی با بیان اینکه یک بار امکان ترمیم معدل برای افراد وجود دارد؛ اظهار کرد: به این ترتیب جمع نمرات امتحاناتی که خود فرد در آن ثبت نام کرده به عنوان معدل نهایی او به جای قبلی برای تاثیر در کنکور لحاظ می شود.

توانمندسازی و ارتقاء مهارت معلمان هدف اصلی طرح رتبه‌بندی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در بخش دیگر از سخنان خود؛ با تبریک روز معلم به ۲۶ هزار فرهنگی و حدود ۳۰ هزار بازنشسته آموزش و پرورش استان کرمانشاه؛ از جمله اقدام های مهم دولت سیزدهم را اجرای طرح رتبه بندی معلمان عنوان کرد.

محمدی در ادامه اجرای طرح رتبه بندی معلمان را براساس شاخص ها و ارزیابی های مختلف دانست و گفت: بهبود معیشت معلمان یکی از اهداف این طرح بود و در واقع هدف اصلی طرح بهبود مهارت آموزشی توانمندسازی و ارتقاء جایگاه و اهمیت نقش معلم در نظام تعلیم و تربیت است.

مدارس در تراز سند تحول بنیادین قرار می‌گیرند

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، نقش راهبردی آموزش و پرورش را اجرای سند تحول بنیادین اعلام کرد و گفت: در این راستا مدرسه الگوی تراز سند تحول بنیادین در کشور ترسیم شده و در چهار سال آینده باید شرایط اجرای آن در همه مدارس فراهم شود.

محمدی بیان کرد: امسال شرایط الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین در ۲۰ درصد مدارس دولتی و ۵۰ درصد مدارس خاص و غیر انتفاعی استان باید فراهم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در پایان صحبت های خود، به رتبه های برتر آموزش و پرورش کرمانشاه در شورای آموزش و پرورش کشور، شورای پژوهش و تحقیقات، پروژه مهر و ساماندهی نیروی انسانی و میزبانی مسابقات قرآن کشور اشاره کرد و گفت: کرمانشاه در مجموع برترین آموزش و پرورش کشور شناخته شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر