زمان اعلام نتایج اولیه آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام شد

نتایج اولیه آزمون استخدامی آموزش و پرورش بین ۱۴ تا ۲۰ فروردین اعلام می‌شود.

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام شد

به گزارش مملکت آنلاین، حمید طریفی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: جایگاه، اهمیت، ضرورت و توجه به این نظام را باید احیا کنیم. نگاه ما یک نگاه سیستمی است تا عناصر را در محیط پیرامون نظام آموزشی کشور درگیر کنیم.

وی افزود: سه حوزه به عنوان فعالیت نوروزی تعیین شده که شامل موضوعات کارکردی و مهارتی است؛ مدارس و معلمان ما می‌توانند بجای تکالیف نوشتاری از این فعالیت‌ها استفاده کنند.

او ادامه داد: فرصت‌های متنوع یادگیری یکی از موضوعاتی است که در ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین به آن اشاره شده؛ در همین راستا دانش‌آموزان می‌توانند در قالب متن یا ویدئو تولید محتوای خود را برای مدارس ارسال کنند.

معاون آموزش ابتدایی دوستی با محیط زیست را از دیگر فعالیت نوروزی عنوان کرد و افزود: دانش آموزان می‌توانند فعالیت‌های زیست‌محیطی خود را عکس یا فیلم گرفته و به مدرسه ارائه کنند.

وی با بیان این که حدود ۶۳۶ هزار داوطلب در آزمون استخدام آموزگاری شرکت کردند؛ تصریح کرد: ۲۸ هزار نفر را به عنوان آموزگار ابتدایی جذب می‌کنیم و ۱۱۶۸ نفر آموزگار استثنایی هستند.

طریفی حسینی گفت: نتایج اولیه آزمون بین ۱۴ تا ۲۰ فروردین اعلام می‌شود و تا ۲۸ اردیبهشت مرحله ارزیابی تکمیلی هم تمام می‌شود.

معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: مدارس تا ۲۸ اسفند باز هستند و به فعالیت آموزشی خود می‌پردازند.

افراد بازمانده از تحصیل موضوعی قدیمی است که همواره در برنامه توسعه به آن پرداخته شده و ماده ۹۰ برنامه هفتم هم درباره این مسئله است که در مجلس کار انجام شده و موضوع در حال بررسی در شورای نگهبان است.

وی افزود: در برنامه هفتم تکالیفی تعریف شده و براین اساس برنامه‌ریزی کرده‌ایم که آیین نامه انسداد بی‌سوادی و جذب بازماندگان برای ادامه تحصیل مطرح و تصویب شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در راستای ماده ۹۰ برنامه هفتم، تدوین برنامه درسی جذب بازماندگان از تحصیل مورد توجه قرار دارد که باید اطلاعات آن‌ها از نظر زمان و مکان آموزش از بازماندگان از تحصیل را داشته باشیم.

وی ادامه داد: ۱۹۶ هزار کودک در سنین تحصیل دوره ابتدایی( ۶ تا ۱۱ سال) داریم که شرایط تحصیل دوره ابتدایی را برای آن‌ها باید بررسی شود؛ در این میان ۹ هزار و ۴۰۰ نفر از این کودکان در خارج از کشور تحصیل می‌کنند، اما در این آمار لحاظ شده‌اند.

او افزود: در طرح شهید همت که مخصوص توانمندسازی معلمان است؛ تا کنون ۱۸۰ هزار معلم آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

طریفی با بیان این‌که از سال گذشته به صورت آزمایشی ۸ هزار مدرسه با اجرای برنامه زبان‌آموزی دانش‌آموزان تحت پوشش قرار داده شدند، افزود: بسته‌های زبان‌آموزی طراحی شده تا سواد خواندن و تقویت مهارت‌های زبانی دانش‌آموزان و تقویت زبان و ادبیات فارسی به عنوان زبان معیار آموزش در بین دانش آموزان ارتقا یابد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت:کار سنجش ۹۰۰ هزار دانش آموز انجام شده مابقی از اول فروردین ماه که سایت باز می‌شود می‌توانند انجام دهند.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش امسال کار سنجش را زودتر شروع کرد‌ه‌ در همین راستا ما می‌توانیم ثبت نام کلاس اولی‌ها را زودتر شروع کنیم. 

انتهای پیام/

ارسال نظر